Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLangaard, Øivind
dc.date.accessioned2012-11-08T09:04:39Z
dc.date.available2012-11-08T09:04:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/139424
dc.descriptionMasteroppgave i samfunnskommunikasjon- Universitetet i Agder, 2012no_NO
dc.description.abstractFormålet med denne oppgave er å se på organisasjoners tilnærming til tematikken omdømme når organisasjonen gjennomgår store endringsprosesser. Denne oppgaven ser på hvordan Agder Energi forholder seg til omdømmetematikken når de nå gjennomgår en stor endringsprosess som er ment å posisjonere konsernet for fremtiden. Agder Energi har en visjon om å bli en ledende aktør innenfor fornybar energi. Oppgaven tar for seg hvordan Agder Energi kommuniserer endringsprosessen gjennom sitt intranett til sine ansatte. Ved å se på kommunikasjonen internt ønsker jeg å belyse organisasjonens tilnærming til omdømme. Med et teoretisk utgangspunkt som vektlegger kommunikasjon som bindeleddet mellom organisasjonen internt og organisasjonens eksternt vil da organisasjonens tilnærming mot de ansatte belyse organisasjonens holdninger og verdier. Jeg har valgt meg en kvalitativ tilnærming til min problemstilling. Det er samspillet mellom dokumentanalyse og ustrukturerte intervjuer som har gitt meg innsyn til å belyse problemstillingen min. Det er fire personer med sentrale posisjoner i Agder Energi som er mine respondenter. Oppgaven har også en arbeidsmiljøundersøkelse som viser de ansatte holdninger knyttet opp mot arbeidsglede og trivsel på jobb. Med utgangspunkt i de ulike dokumentene og intervjuene har jeg analysert innholdet og drøftet disse opp mot teori. Det som fremgår av mine undersøkelser er at omdømme som felt ikke blir særlig prioritert under endringsprosessen men bevisstheten rundt temaet er absolutt til stede. Endringen i seg selv fremstår som det viktigste og Agder Energi har signalisert at de oppfatter dette som omdømmebygging som ivaretar omdømme på sikt.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agderno_NO
dc.subject.classificationKOM 500
dc.titleEndring for fremtiden : organisasjonsidentitet som turbinen til et godt omdømmeno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242no_NO
dc.source.pagenumber75 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel