Blar i Master's theses in Social Communication på utgivelsesdato
Viser treff 141-160 av 173
-
Communicating Sustainability A qualitative analysis of corporate communication of sustainability in the ICT-sector
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to gain a richer understanding of how an IT corporation view, value and communicate sustainability, with regards to stakeholders. This is based upon an increased focus on sustainability and ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ... -
Hvordan omtaler reginale papiraviser aktører i varslingssaker?
(Master thesis, 2021)Masteroppgaven belyser medienes roller i varslingssaker, ved å se på hvordan varslingssaker i daværende Søgne kommune ble dekket av regionavisen Fædrelandsvennen over flere år. -
Påvirkning av politisk tillit til myndighetenes pandemitiltak En multimodal tekstanalyse av de retoriske virkemidlene til Kari Jaquesson og Wasim Zahid høsten 2020
(Master thesis, 2022)De siste årene har vår oppfatning om grunnleggende fakta og hva som er sant, blitt utfordret. Enkeltpersoner og politikere har sådd tvil og skapt usikkerhet om viktige samfunnsdebatter. Begreper som falske nyheter og ... -
Mediedekningen av koronavaksine i norske alternative nettaviser
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen undersøker hvordan artikler som omhandler koronavaksine blir presentert i et utvalg norske alternative nettaviser. Oppgaven vil belyse hva som kjennetegner artiklene, hvem som kommer til orde, ... -
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Balansekunst på slak line En casestudie om kildebruk i norsk klimajournalistikk
(Master thesis, 2022)Alarmen ringer hyppig; smeltende isbreer, tørke, sultkatastrofer, klimaflyktninger og ekstremvær. I dagens informasjonssamfunn er kildene til opplysning om klimaendringer mange. De redaktørstyrte mediene skal med sin ... -
Korona og kommunikasjon ved UiA
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg jobbet med problemstillingen: ‘’Hvordan opplevde studentene ved UiA kommunikasjonen fra universitetet relatert til Covid-19?’’. For å undersøke dette gjennomførte jeg en case-studie av interessentene ... -
Internationalization of UiA: Communication with International Students
(Master thesis, 2022)The University of Agder is an international university, that welcomes over 350 exchange students every year. Local internationalization is one of the main priorities of UiA’s strategy. The way UiA communicates with ... -
Ord har makt
(Master thesis, 2022)I denne masteravhandlingen foretar jeg en retorisk multimodal tekstanalyse av to holdningskampanjer, som tar for seg tematikken netthets. Oppgavens overordnede mål er å avdekke hvilke retoriske strategier kampanjefilmene ... -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Kjennetegn ved medias dekning av koronavaksinen
(Master thesis, 2022) -
Når hjelperne ikke klarer å hjelpe: en tekstanalyse av "Fagereng-tragedien" fra dokumentarserien "113"
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg sett på tematikken rundt fremstilling av lidelse, og har sett nærmere på dette i lys av episoden «Fagereng-tragedien» fra NRKs dokumentarserie «113». I oppgaven har jeg først redegjort for relevante ... -
Engasjementbygging på Instagram
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold ... -
Markedsføringens digitale verktøykasse
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan Saas-bedrifter som SmartOrg bruker digital markedsføring. Problemstillingen lyder slik; Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg digital markedsføring? Og med forsknings ... -
Å legge alle kortene på bordet : En samtaleanalyse av hvordan tilståelsesrabatt blir fremlagt i politiavhør
(Master thesis, 2022)Fokuset for denne masteroppgaven er politiavhør av mistenkte som har norsk som andrespråk. Oppgaven ser på hvordan informasjon om tilståelsesrabatt blir lagt frem for de mistenkte, og om det blir gjort noen tilpasninger i ... -
Hvordan innleder politiet til fri forklaring under norske politiavhør? En kvalitativ analyse av norske politiavhør med samtaleanalyse som metode.
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg gjort en kvalitativ analyse av autentiske politiavhør med samtaleanalyse (CA) som metode, med den hensikt å forske på hvordan politiet innleder til fri forklaring under norske politiavhør. Det er ... -
Vi er bekymret for folkehelsen
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker hvordan treningssenterkjeden SATS har kommunisert under «korona-året» 2020, gjennom en multimodal diskursanalyse. Ved bruk av tidligere forskning av Gjerde (2022) undersøker jeg hvilke diskurser ... -
Barnas pressekonferanse : En komparativ analyse av regjeringens kommunikasjon til barn i begynnelsen av koronapandemien.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en komparativ analyse av Barnas pressekonferanse og Pressemøte om korona-viruset. To pressekonferanser holdt av regjeringen i midten av mars 2020. Målet med oppgaven har vært å se hvordan regjeringen ...