Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 111-130 av 190
-
Markedsføring av kulturtilbud til de unge. En holdningsundersøkelse av de unges assosiasjoner knyttet til ulike kulturtilbud
(Master thesis, 2021)This master’s thesis discusses how marketers in non-profit cultural institutions can market cultural goods to those under the age of 30. This thesis use strategies in the marketing field to understand the target groups ... -
Markedsføringens digitale verktøykasse
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan Saas-bedrifter som SmartOrg bruker digital markedsføring. Problemstillingen lyder slik; Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg digital markedsføring? Og med forsknings ... -
En målrettet og meningsfull reise : en retorisk og sosialsemiotisk undersøkelse av skrift og bilde i to turistbrosjyrer
(Master thesis, 2013)This thesis is the result of an interest in the communicative and rhetorical powers of the written word and the picture. Separately, these modalities are able to convey meaningful messages; combined, their messages can be ... -
«Med din støtte» En komparativ analyse av Redd Barnas virkemidler i kampanjer rettet mot nye og faste givere.
(Master thesis, 2021)The humanitarian field has grown rapidly over the last century and is constantly changing. The technological development has led to both limitations and opportunities for humanitarian ... -
Med innsiden ut : En studie av hvordan DNT sin identitet kommer til uttrykk i deres årsrapporter
(Master thesis, 2017)For en organisasjon er identiteten en viktig grunnmur. Den samler medlemmer og ansatte, er en essensiell del av deres kommunikasjon og nøkkelen til å forstå organisasjonen. Denne oppgaven har identitet som tema, og oppgavens ... -
Med tastaturet som et våpen i krig og konflikt
(Master thesis, 2023)Noen ganger i historien endrer verden seg veldig raskt, 24.02.2022 var en slik dag. Da valgte Russland å invadere Ukraina. Konflikten har medført store geopolitiske endringer, menneskelig lidelse og stor medieoppmerksomhet. ... -
Mediedekningen av koronavaksine i norske alternative nettaviser
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen undersøker hvordan artikler som omhandler koronavaksine blir presentert i et utvalg norske alternative nettaviser. Oppgaven vil belyse hva som kjennetegner artiklene, hvem som kommer til orde, ... -
Mellom fiksjon og virkelighet : En tekstanalyse av NRK-serien Skam i lys av teori om transmedialitet
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven presenterer en tekstanalyse av NRK-serien Skam. Den populære dramaserien har skapt engasjement utenom det vanlige, og hylles for å være både aktuell og viktig. Skam forsøker å treffe den norske 16-åringen, ... -
Meningsfullt værvarsel? : et semiotisk blikk på de utfordringer og muligheter som finnes ved formidling av værvarsler
(Master thesis, 2013)Tradisjonelt har forskning på formidling av vær vært forbeholdt meteorologer og psykologer. Vi lever i et avansert språksamfunn der det blir viktigere at kommunikasjonen er effektiv. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Mennesker og pollinerende insekter i norske landskap - En multimodal kritisk diskursanalyse av Nasjonal pollinatorstrategi
(Master thesis, 2023)Med utgangspunkt i den pågående naturkrisens sosiale implikasjoner, avdekker og drøfter denne undersøkelsen hvordan natursyn, sosiale maktstrukturer og forholdet mellom mennesker og andre arter kommer til uttrykk i Nasjonal ... -
Mens debatten er en kamp, er dialogen et samarbeid : et studie av kommunikativ planlegging med planprosessen Endringer av reguleringsplaner i Sørlandsparken som case
(Master thesis, 2014)Komplekse samfunn har et økende behov for styring og planlegging av verdier og interesser. Årlig blir det utarbeidet mellom 2000 og 3000 reguleringsplaner som skal forme den fysiske delen av samfunnet vi lever i. Det ... -
Navigering i digitale fellesskap
(Master thesis, 2023)Hensikten med dette studiet handler først og fremst om bedrifters perspektiv på bruk av sosiale medier som en del av deres kommunikasjonsstrategi. Bedrifter må ta stilling til hvilke plattformer som skal brukes, hvordan ... -
Når det utenkelige rammer : en studie av krisekommunikasjon på Sørlandet
(Master thesis, 2014)I oppgave min har jeg hatt som hensikt å analysere og forklare betydningen av krisekommunikasjon- og beredskap i videregående skoler. For å belyse teorien i praksis har jeg anvendt et lokalt case som utgangspunkt for ... -
Når flukten blir digital : Filmen Your phone is now a refugee's phone analysert fra et medieteknisk, narratologisk og retorisk perspektiv
(Master thesis, 2017)Historier har blitt fortalt siden tidenes morgen, men i dagens samfunn fortelles historier på en mer sammensatt og uttrykksfull måte. Tenk bare på alle de historiene vi møter på internett. Historier som er muliggjort av ... -
Når hjelperne ikke klarer å hjelpe: en tekstanalyse av "Fagereng-tragedien" fra dokumentarserien "113"
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg sett på tematikken rundt fremstilling av lidelse, og har sett nærmere på dette i lys av episoden «Fagereng-tragedien» fra NRKs dokumentarserie «113». I oppgaven har jeg først redegjort for relevante ... -
Når Jonas blir Støre : En retorisk analyse av Jonas Gahr Støres rolle i den TVsendte partilederdebatten 14. august 2017
(Master thesis, 2018)This thesis project is a rhetorical analysis of Jonas Gahr Støre, leader of the Norwegian Labour Party, in the televised party leader debate on 08.14.2017. Støre had been accused of being unclear in his communication ... -
Når jula blir vanskelig. En retorisk multimodal tekstanalyse av to julekampanjer innen humanitær kommunikasjon
(Master thesis, 2021)This thesis project is a rhetorical multimodal analysis of two humanitarian organizations campaigns during Christmastime. The campaigns are produced for two Norwegian humanitarian organizations:Redd Barna and Kirkens ... -
Når merkevarer melder seg på samfunnsdebatten : En casestudie av Gillettes kampanje «The Best Men Can Be»
(Master thesis, 2020)The thesis investigates how Gillette engages in social debate in their campaign «The Best Men Can Be» which was launched in 2019. The objects of study are thus the campaign’s video advertisement and website. The campaign ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ...