Browsing Department of Nordic and Media Studies by Title
Now showing items 657-676 of 783
-
Students' Perceptions of Using L1 in the L2 Classroom
(Master thesis, 2022)There is an increasing amount of studies on teachers' views on the use of L1 in the L2 classroom, while there are few studies on students' opinions on the topic. This study aims to explore Norwegian students' perceptions ... -
Students' reasoning with programming
(Master thesis, 2022)På den nye læreplanen i Norge LK20 så har programmering blitt introdusert spesielt i matematikk og naturfag som en måte å utforske på. Denne studiens fokus er på hvordan elever resonerer når de jobber med abstrakte data ... -
Students’ Attitudes Towards Speaking English in the Classroom
(Master thesis, 2024)Kommunikasjon anses som en essensiell del av engelskfaget, men lærere opplever ofte utfordringer med å oppmuntre elevene til å snakke engelsk. Selv om det finnes mye forskning på viljen til å kommunisere i engelskfaget og ... -
Subjektivt allmenngyldig. Ei lesing av Jon Fosses Septologien i ljos av det sublime
(Master thesis, 2023)Denne oppgåva er ein lesnad av Jon Fosses romansyklus Septologien (2019 – 2021) i ljos av teoriar om det sublime. Oppgåva er todelt; ein teoridel som førebels definerer kva som ligg i omgrepet om det sublime, og ein ... -
Successive Language Learning in Early Childhood: The Case of Question Formation
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This study investigates the emergence of question formation in multilingual and monolingal children aged 3–5 from two Norwegian kindergartens. The data is longitudinal and collected during play. The overall purpose of the ... -
Suspects’ opportunities to claim their legal rights in police investigative interviews
(Peer reviewed; Journal article, 2022)When interviewed by the police, suspects are to be informed that they have the right to remain silent and the right to obtain the assistance of a defence counsel. This article presents a conversation analytic study of how ... -
Svipennens bevegelser
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan naturen kan være en inngang til en skapende prosess. Det å søke etter nye muligheter i naturen rundt oss, der bærekraft og miljø er store temaer. Faget kunst og håndverk er ofte ... -
Sørlandsk identitet : en diskursanalyse av identitetsformidling på Sørlandet
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identiteten på Sørlandet skapes og opprettholdes og hvordan enkelte aktører fungerer som identitetsformidlere av den sørlandske identiteten. Studien er todelt der den første ... -
Talemålsutvikling i Valle
(Master thesis, 2023)Kristian Thaule Talemålsutvikling i Valle: Korleis utviklar talemålet seg til elevar frå 5.-10. klasse på Valle skule anno 2023? Masteroppgåve i norsk didaktikk Fakultet for humaniora og pedagogikk Institutt for nordisk ... -
Task representation in German as a foreign language: A systemic functional analysis of Norwegian students’ written responses
(Peer reviewed; Journal article, 2023)The main objective of this article is to understand in detail how different learners respond to writing tasks and what consequences their individual choices have on language use. The texts were composed by Norwegian upper ... -
Teachers Written Feedback Commentary Practices based on the Proficiency of the Learner
(Master thesis, 2024)This study examines the TRAWL-UiA corpus documents and investigates how teachers differentiate their written feedback comments and to what extent they adapt their practices to learners’ different proficiencies. Discovering ... -
Et teater på nett : et retorisk blikk på Riksteatrets bilde av seg selv på egen hjemmeside
(Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne oppgaven var ønsket om å fokusere på organisasjoners hjemmesider og undersøke hva disse kan si om avsenderen utover det som tilbys eller selges. Det konkrete utgangspunktet er å analysere hvordan ... -
Tegneserieromanens bidrag til visuell tekstkompetanse: En analyse av tegneserieromanen Spøkelsesvenn: Det første møtet
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke potensialet tegneserieromanen Spøkelsesvenn: Det første møtet skrevet av Michelle Tolo (2020) har i forhold til utviklingen av visuell tekstkompetanse i begynneropplæringen. ... -
Tekstpraksis og tekstrefleksjon
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Tekstproduksjon og samhandling: Arbeidskravet som middel, men var det også målet?
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Teori i praksis og praksis i teori? GLU-studenters refleksjoner om fag og didaktikk
(Journal article; Peer reviewed, 2017)During the last few decades, research, public debate and policymaking related to the school sector, have been characterized by discussions concerning what being a competent teacher involves. Another ... -
Terapeuters perspektiver på COS-P veiledning
(Master thesis, 2023)Terapeuter i Norge tilbyr foreldreveiledningskurs gjennom ulike tjenester som arbeider med foreldreveiledning. I denne kvalitative studien var hensikten å få kunnskap om terapeuters erfaringer med foreldreveiledningskurset ... -
Terrorizing Images and Traumatic Anticipation in Michael Cunningham’s The Hours
(Chapter, 2020)Unni Langås’s chapter is a reading of The Hours (1998), which echoes not only Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway (1925), but also Sigmund Freud’s Beyond the Pleasure Principle (1920). From Woolf’s post-WWI novel, Cunningham ... -
Terrorizing Images and Traumatic Anticipation in Michael Cunningham’s The Hours
(Chapter, 2020)Unni Langås’s chapter is a reading of The Hours (1998), which echoes not only Virginia Woolf’s Mrs. Dalloway (1925), but also Sigmund Freud’s Beyond the Pleasure Principle (1920). From Woolf’s post-WWI novel, Cunningham ... -
Terrorizing Images. Trauma and Ekphrasis in Contemporary Literature
(Book, 2020)This book combines two focal points: trauma and ekphrasis. It responds to the recognition of how terrorizing images permeate the public sphere in connection with traumatic experiences and confl icts and emphasizes the ways ...