Blar i Faculty of Humanities and Education på tittel
Viser treff 1673-1692 av 1750
-
Vi lager hits for kids og da er diss et must : behandling av engelske importord av norske ungdommer som kommer til uttrykk i hiphopspråk
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven undersøker hva som skjer med engelske ord og andre språklige elementer i møte med det norske ungdomsspråket, nærmere bestemt hiphopspråket. Jeg prøver å finne mer ut om normering, uttalen og skrivemåten ... -
«Vi lever i et kristent land som ikke skal være kristent lenger» : en kvalitativ studie av religion- og livssynslæreres synspunkter på å undervise i KRLE-faget i mangfoldige elevgrupper
(Master thesis, 2016)Prosjektets bakgrunn: Hvordan den norske skolen imøtekommer og tilrettelegger for et stadig økende elevmangfold er et uttalt satsningsområde i norsk utdanningspolitikk. Religion- og livssynsfaget har vært særlig omdiskutert ... -
"Vi må ha tid til det vi gjør" : en kvalitativ studie av fem barnehagelæreres opplevelse av tid i barnehagen
(Master thesis, 2014)Oppgavens problemområde er kvalitet i barnehagen. Problemstillingen som oppgaven søker å besvare er som følger: Hvilken betydning kan tid ha for kvaliteten i det pedagogiske arbeidet? Pedagogens betydning i forhold til ... -
«Vi må ikke lage rammene så snevre at ikke ungene passer inn» : en kvalitativ studie av hvordan barnehagelærerne arbeider for å inkludere barn i barnehagen
(Master thesis, 2016)De senere årene har arbeidet med å inkludere alle barn i den ordinære barnehage fått et stadig større fokus i den norske barnehageutviklingen. Det finnes likevel lite forskning og kunnskap om inkludering i barnehagefeltet ... -
"Vi prøver å lese og lære sammen". En kvalitativ studie av tre flerspråklige mødres erfaringer med hvordan READ Agder-prosjektet har påvirket barnas språk og leseglede.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan flerspråklige foreldre opplever at deltakelsen i prosjektet READ Agder påvirker barnas språk og leseglede. READ Agder er et implementeringsprosjekt som gjennomføres ... -
"Vi ønsker oss flere vedtak enn det vi får!" - En kvalitativ studie av hvilke erfaringer og ønsker barnehagelærere har til PP- tjenestens systemrettede arbeid i barnehagene
(Master thesis, 2023)Temaet i denne studien har vært PP- tjenestens systemarbeid og deres samarbeid med barnehagene. Fokuset har vært rettet mot barnehagelærernes perspektiv på disse fenomenene. Det har blitt undersøkt hvordan barnehagelærere ... -
Video feedback in higher education - a contribution to improving the quality of written feedback
(Journal article; Peer reviewed, 2012)The purpose of this article is to promote the significance of feedback regarding students’ working with written texts in higher education and to point out how technology can develop the quality and form of teachers’ feedback. ... -
Video Games And Learning : A theoretical approach to the use of commercial-off-the-shelf video games in Norwegian upper secondary education
(Master thesis, 2021)This thesis explores the educational potential of commercial video games. With LK20, games and gaming have become integral part of Norwegian education, especially with a specific aim in the new English subject curriculum ... -
Views on religious freedom among young people in Belarus and Norway: Similarities and contrasts
(Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Vilkårleg tradisjon? Nærblikk på Hallfrid Christiansens Norske målførekart
(Peer reviewed; Journal article, 2010) -
Virtual Reality Applications for Higher Educations: A Market Analysis
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Virtual Tours as Emerging Technologies to Engage Children and Youth with their Country’s Historical Conflicts
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
"Visste du at hjerte ikke slår evig?" En undersøkelse av et litteraturprosjekt med Anna Fiske sine bøker i en tredjeklasse
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om hvordan en tredjeklasse arbeidet med Anna Fiske (2020) sine Visste du at ...? -bøker i litteraturprosjektet Bøkenes verden. Informanter i dette prosjektet er elever på 3. trinn og kontaktlæreren ... -
Visuell identitet : En sosialsemiotisk analyse av hvordan utdanningsinstitusjoners identitet kommer til uttrykk gjennom institusjonenes logo og nettside
(Master thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identitet kan analyseres som sosialsemiotikk og hvordan identitet kan uttrykkes gjennom semiotiske ressurser. Ved å studere et utvalg tekster knyttet til utdanningsinstitusjoner ... -
Visuell retorikk hos ideelle hjelpeorganisasjoner på internet
(Master thesis, 2012) -
Voices and perspectives in Norwegian pupils' work on religions and world views: a diachronic study applying sociocultural learning theory
(Journal article; Peer reviewed, 2012)This article researches work by four pupils in a diachronic collection of Norwegian primary school workbooks. Given signs of a variety of voices and perspectives in chosen representations of central tenets and/or practices ... -
Volkswagen i fritt fall : en retorisk analyse av Volkswagens respons på utslippsskandalen i 2015
(Master thesis, 2016)Denne oppgaven har som mål å analysere den umiddelbare responsen Volkswagen-gruppen offentliggjorde 20. sept. 2015, like etter det ble avslørt hvordan enkelte av deres dieselbiler hadde et juksesystem som manipulerte ... -
Vondt, valdsamt, vedvarande. Teoretiske perspektiv på traume og traumelitteratur, og litterære analysar av Herbjørg Wassmos Huset med den blinde glassveranda, Per Pettersons I kjølvannet og Brit Bildøens Sju dagar i august
(Doctoral Dissertations at the University of Agder; no. 397, Doctoral thesis, 2023)Painful, violent, insidious. Theoretical perspectives on trauma and trauma literature, and literary analyses of Herbjørg Wassmo’s House with the blind glass windows, Per Petterson’s In the wake and Brit Bildøen’s Seven ...