• Algoritmisk tenkning og arbeidsformer i digitale læremiddel 

      Straume, Ellen (Master thesis, 2024)
      Etter innføring av ny læreplan i 2020 (LK20) ble programmering en del av kompetansemålene på mellomtrinnet (5.-7.trinn). Samtidig kom algoritmisk tenkning (AT) inn i kjerneelementet utforsking og problemløsing (Kunnskaps ...
    • Analyse av programmeringsbøker for lærere 

      Nilsen, Ida Flatø; Reiersen, Helle (Master thesis, 2024)
      Denne oppgaven er en kvalitativ tekstanalyse av programmeringsbøker for lærere. Vi analyserer tre bøker: Kloss for kloss, Kaares kokebok i programmering og Programmering for matematikklærere. Disse bøkene analyseres ved ...
    • Analyse av programmeringsbøker for lærere 

      Nilsen, Ida Flatø; Reiersen, Helle (Master thesis, 2024)
      Denne oppgaven er en kvalitativ tekstanalyse av programmeringsbøker for lærere. Vi analyserer tre bøker: Kloss for kloss, Kaares kokebok i programmering og Programmering for matematikklærere. Disse bøkene analyseres ved ...
    • MASTEROPPGAVE - Mathilde Laulo - kand.nr. 5032 

      Laulo, Mathilde (Master thesis, 2024)
      En innholdsanalyse av matematikkapplikasjoner i nettressursen til Multi, på mellomtrinnet.
    • Matematikklæreres oppfatninger om bruk av digital teknologi i matematikk 

      Heddeland, Tonje; Thorbjørnsen, Amelia Sæves (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke matematikklæreres oppfatninger om bruk av digital teknologi i matematikkundervisning. For å kunne besvare dette har vi tre forskningsspørsmål: 1. Hvilke oppfatninger har ...
    • Matematikklæreres oppfatninger om bruk av digital teknologi i matematikk 

      Heddeland, Tonje; Thorbjørnsen, Amelia Sæves (Master thesis, 2023)
      Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke matematikklæreres oppfatninger om bruk av digital teknologi i matematikkundervisning. For å kunne besvare dette har vi tre forskningsspørsmål: 1. Hvilke oppfatninger har ...