Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHaugland, Silje
dc.contributor.authorLøkke, Jon Arne
dc.contributor.authorEldevik, Sigmund
dc.contributor.authorTryggestad, Hege
dc.contributor.authorValmo, Astri
dc.contributor.authorAarlie, Hege
dc.date.accessioned2011-03-03T13:30:34Z
dc.date.available2011-03-03T13:30:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationHaugland, S., Løkke, J. A., Eldevik, S., Tryggestad, H., Valmo, A., & Aarlie, H. (2010). Effekter av systematisk opplæring i samtalepreget veiledning målt med en multippel basislinjedesign. Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse, 37(1), 21-33.en_US
dc.identifier.issn0809-781X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/138742
dc.descriptionAccepted version of an article from the journal: Norsk Tidsskrift for Atferdsanalyse. Published version available from http://www.atferd.no/nta/en_US
dc.description.abstractDet finnes få empiriske studier av om opplæring i samtalepreget veiledning har effekt i form av økte veiledningsferdigheter. På tross av manglende systematisk empiri, er opplæring i veiledning svært utbredt. I vår studie har vi operasjonalisert grunnleggende veiledningsferdigheter og utviklet et måleinstrument2 med totalt 11 variabler. Fem deltakere har gjennomgått et opplæringsprogram basert på basislinjemålinger, og effektene er målt med samme måleinstrumentet i en multippel basislinjedesign inkludert en oppfølgingsfase. Vi presenterer måleinstrumentet, treningsprosedyren og resultatene. Vi påpeker fremtidige studiers forbedringspotensial.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.titleEffekter av systematisk opplæring i samtalepreget veiledning målt med en multippel basislinjedesignen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Psychology: 260::Clinical psychology: 262en_US
dc.source.pagenumber21-33en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel