Browsing Faculty of Health and Sport Sciences by Author "Haddeland, Kristine"
Now showing items 1-10 of 10
-
En kvalitativ studie om praksisveilederes opplevelse av å bruke applikasjonen TOPP-N i veiledning og vurdering av sykepleiestudenter med praksis i psykisk helsearbeid
Gitlestad, Silje Bostrøm; Vik, Ales (Master thesis, 2023)Denne studien har som mål å undersøke hvordan praksisveiledere i rus og psykisk helsetjenester opplever å veilede og vurdere sykepleiestudenter med støtte av applikasjonen TOPP-N (Technology Optimized Practice Prosess in ... -
En kvalitativ studie om praksisveilederes opplevelse av å bruke applikasjonen TOPP-N i veiledning og vurdering av sykepleiestudenter med praksis i psykisk helsearbeid
Gitlestad, Silje Bostrøm; Vik, Ales (Master thesis, 2023)Denne studien har som mål å undersøke hvordan praksisveiledere i rus og psykisk helsetjenester opplever å veilede og vurdere sykepleiestudenter med støtte av applikasjonen TOPP-N (Technology Optimized Practice Prosess in ... -
Enablers of the successful implementation of simulation exercises: a qualitative study among nurse teachers in undergraduate nursing education
Haddeland, Kristine; Slettebø, Åshild; Fossum, Mariann (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Experiences of using the ISBAR tool after an intervention: A focus group study among critical care nurses and anaesthesiologists
Haddeland, Kristine; Marthinsen, Gunhild Nordbø; Söderhamn, Ulrika; Flateland, Sylvi Monika; Moi, Ellen Benestad (Peer reviewed; Journal article, 2022)Objective The ISBAR tool is a structured approach to communication between healthcare professionals and refers to Identity, Situation, Background, Assessment, and Recommendation. The objective of this study was to explore ... -
Livets siste dager
Sørvåg, Trine Arvesdotter (Master thesis, 2022)Sammendrag Bakgrunn Det å arbeide med terminale pasienter inngår som en viktig del av arbeidet som sykepleier, i denne oppgaven vil jeg studere hvordan sykepleiere opplever å arbeide med denne pasientgruppen, hvilke ... -
Newly Graduated Perioperative Nurses' Experiences of Transitioning to Clinical Practice: A Qualitative Explorative Secondary Analysis
Kaldheim, Hege Kristin Aslaksen; Munday, Judy; Haddeland, Kristine; Fossum, Mariann (Peer reviewed; Journal article, 2024)Aim: The aim of this secondary analysis was to explore newly graduated perioperative nurses' experiences of transitioning to clinical practice to gain more in‐depth knowledge of this phenomenon. Design: A qualitative ... -
The Norwegian version of the nursing student mentors’ competence instrument (MCI): A psychometric validation study
Linnerud, Silje Christin Wang; Olaussen, Camilla; Zlamal, Jaroslav; Kvande, Monica Evelyn; Haddeland, Kristine; Nes, Andréa Aparecida Goncalves (Journal article; Peer reviewed, 2024)Background: Nurse mentors require competence to mentor nursing students in clinical practice, including specific knowledge and skills. Evaluating mentor competence is crucial in developing and ensuring the high-quality ... -
Pårørendes erfaringer med rehabiliteringsprosessen til traumatiske hodeskader – en systematisk oversikt
Herbjørnrød, Ida Therese (Master thesis, 2023)Bakgrunn: Personer som har blitt utsatt for moderat eller alvorlig traumatisk hodeskade kan oppleve endringer i funksjonell status, egenomsorgsevne og kognitiv, emosjonell og sosial funksjon (Armstrong & Brooke, 2020). ... -
User evaluation of a therapist-guided internet-delivered treatment program for anxiety disorders: A qualitative study
Johnsen, Hege Mari; Haddeland, Kristine (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
ÅNDELIG OMSORG I SYKEPLEIE "Hvilke erfaringer har katolske sykepleiere med å ivareta pasienters åndelige behov?"
Bogoczova, Terezie (Master thesis, 2022)Bakgrunn: Den moderne sykepleie ivaretar pasientenes åndelige behov ut ifra sin kunnskap og sitt yrkesformål, som en del av kunnskapsbasert yrkesutøvelse. Katolske sykepleiere utøver sitt yrke i samsvar med yrkesretningslinjer, ...