dc.contributor.author | Svidal, Charlotte Algrøy | |
dc.date.accessioned | 2013-10-04T08:07:06Z | |
dc.date.available | 2013-10-04T08:07:06Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/138550 | |
dc.description | Masteroppgaver i klassisk musikk- Universitetet i Agder 2013 | no_NO |
dc.description.abstract | Denne oppgaven tar for seg altfløyta og dens utfordringer og kvaliteter. Oppgaven har en teoretisk del som tar for seg altfløytas historie og utvikling, tekniske aspekter, fysiske forutsetninger, embouchure, klang og intonasjon, samt artikulasjon.
Dette blir brukt videre i neste del som tar for seg Konrad Øhrns suite for altfløyte og klaver, Sommerminner. Her foretas det en analyse av verket på et instrumentteknisk nivå, med utgangspunkt i det tidligere kapitlet som omtaler de utfordringer og kvaliteter altfløyta har.
Oppgaven tar også for seg forskjellene mellom c-fløyta og altfløyta, og om Sommerminner egner seg best for c-fløyte eller altfløyte. Det kan etter analysen se ut som at flere av satsene egner seg best for c-fløyta, da flere av altfløytas kvaliteter blir «glemt bort» i mange av satsene, og man fokuserer på en klang og et fokus som er bedre egnet for c-fløyta. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Universitetet i Agder; University of Agder | no_NO |
dc.subject.classification | MUK 500 | |
dc.title | Altfløytas kvaliteter og utfordringer : med en analyse av Konrad Øhrns Suite for altfløyte og piano; sommerminner | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music theory: 112 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 43 s. | no_NO |