Blar i Faculty of Fine Arts på dokumenttype "Chapter"
Viser treff 21-38 av 38
-
Jugendkulturen und populäre Musik in der DDR
(Chapter; Peer reviewed, 2018) -
Making Music, Finishing Music – An Inquiry Into the Music-Making Practice of Popular Electronic Music Students in the “Laptop-Era”
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Materiell-kollektiv praksis som pedagogisk tilnærming for kunst og håndverk
(Chapter, 2022): This chapter presents key characteristics of material-collective practice as a pedagogical approach, and the potential this approach can have for art education. It challenges the Norwegian individually centered education ... -
Målgruppetenkning som konflikt og ressurs : Et spenningsfylt møte mellom visuell kunstner og to-åringer
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Mot, motstand og dilemmaer
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Nesten alene: Artisten, økonomien og bransjen
(Chapter; Peer reviewed, 2022)This chapter explores the framework conditions under which Norwegian artists and managers work and discusses them against a backdrop of established theories on the effects of digitalization. The author’s ambition is to ... -
«No talar ’en mannemál!» Forandring og identitet i omskapingsballader
(Chapter, 2022) -
Raus aus der Spur : Brachte Rockmusik die Mauer ins Wanken?
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Sett utenfra: Kunst og den nordkoreanske grunnskolen
(Chapter, 2022)Hvorfor trenger barn og unge kunst? Hvordan begrunnes kunstens betydning i samfunnet? Denne antologien tar utgangspunkt i forskning utført av medlemmer av den tverrfaglige forskningsgruppen Kunst og barn & unge ved Fakultet ... -
Teaching Aesthetics – A Case Study of One-To-One Tuition in Popular Electronic Music in Higher Education
(Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Uenighetsdramaturgier: Samtidsteateret som arena, laboratorium og katalysator for uenighetsfellesskap
(Chapter, 2019)Hvordan kan samtidsteater bli arena, laboratorium og katalysator for «uenighetsfellesskaper» (Iversen, 2014)? I denne artikkelen drøfter jeg teatersituasjonens potensial for uenighetsfellesskap og ser uenighet i forestillinger ... -
Uhåndgribelige konflikter : En case i teaterarbejde med komplekse problemstillinger
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
Vinn-vinn? En studie av "Sentrum-prosjektet" – et samarbeid mellom grunnskole og kulturskole
(Chapter; Peer reviewed, 2021)