Blar i AURA på forfatter "Larson, Niclas"
-
A Collaboratively-Derived Research Agenda for E-assessment in Undergraduate Mathematics
Kinnear, George; Jones, Ian; Sangwin, Chris; Alarfaj, Maryam; Davies, Ben; Fearn, Sam; Foster, Colin; Heck, André; Henderson, Karen; Hunt, Tim; Iannone, Paola; Kontorovich, Igor’; Larson, Niclas; Lowe, Tim; Meyer, John Christopher; O’Shea, Ann; Rowlett, Peter; Sikurajapathi, Indunil; Wong, Thomas (Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper describes the collaborative development of an agenda for research on e-assessment in undergraduate mathematics. We built on an established approach to develop the agenda from the contributions of 22 mathematics ... -
Developing further support for in-service teachers’ implementation of a reasoning-and-proving activity and their identification of students’ level of mathematical argumentation
Brodahl, Cornelia; Larson, Niclas; Wathne, Unni; Bjørkestøl, Kirsten (Journal article; Peer reviewed, 2020)This is the third in a series of papers focusing reasoning-and-proving. Participants were in-service teachers enrolled in a continuing university education programme in teaching mathematics for grades 5–10. Data were ... -
"Jeg har gått på skole i elleve år nå, og det har alltid vært det samme": En kvalitativ flerkasusstudie om elever sine refleksjoner knyttet til opplegg med comparative judgement i matematikkundervisning på videregående skole. - "In my eleven years in school, it has always been the same": A qualitative multiple case study regarding students reflections to working with comparative judgement in mathematics in upper secondary school.
Haarr, Jonas; Visland, Ole Kristian Djupesland (Master thesis, 2022)Hovedtemaet i denne masteroppgaven er bruk av comparative judgement (CJ) i matematikkundervisning. Comparative judgement baserer seg på at det kan være lettere å sammenligne to og to objekter og vurdere dem ut fra et eller ... -
"Jeg har gått på skole i elleve år nå, og det har alltid vært det samme": En kvalitativ flerkasusstudie om elever sine refleksjoner knyttet til opplegg med comparative judgement i matematikkundervisning på videregående skole. - "In my eleven years in school, it has always been the same": A qualitative multiple case study regarding students reflections to working with comparative judgement in mathematics in upper secondary school.
Haarr, Jonas; Visland, Ole Kristian Djupesland (Master thesis, 2022)Hovedtemaet i denne masteroppgaven er bruk av comparative judgement (CJ) i matematikkundervisning. Comparative judgement baserer seg på at det kan være lettere å sammenligne to og to objekter og vurdere dem ut fra et eller ... -
Motivasjon hos elever ved bruk av digitale verktøy i matematikkundervisning
Johansen, Amalie (Master thesis, 2022)Temaet i denne masterstudien er hvordan bruken av digitale verktøy påvirker elevenes motivasjon i matematikk. Bruken av digitale verktøy handler i denne studien om bruk når elevene selv jobber med oppgaver i undervisningstimer ... -
Proof by induction – the role of the induction basis
Larson, Niclas; Pettersson, Kerstin (Journal article; Peer reviewed, 2018)