Browsing AURA by Title
Now showing items 11446-11465 of 11823
-
Vesentlighetsgrenser i et brukerperspektiv : Vesentlighetsfastsettelse og hvordan regnskapsbrukere oppfatter vesentlighetsbegrepet i revisjon
(Master thesis, 2018)Hovedformålet med oppgaven har vært å undersøke regnskapsbrukeres oppfatning av vesentlighetsbegrepet i revisjon. Vesentlighetsbegrepet benyttes for å avgjøre betydningen av feilinformasjon i regnskapet og er derfor et ... -
Vesentlighetsgrenser i revisjon : fastsettelse og bruk av vesentlighetsgrenser i teori og praksis
(Master thesis, 2014)Hovedformålet med oppgaven var å finne ut hvordan vesentlighetsgrensene fastsettes i teori og praksis. Den teoretiske delen er hovedsakelig blitt belyst gjennom del to i oppgaven. Her har jeg tatt utgangspunkt i hva som ... -
Vest-Agder + Aust-Agder = …det er komplisert : En analyse av navnedebatten som ble skapt i sammenslåingen av Agder-fylkene
(Master thesis, 2017)As of 01.01.2020, there will (most likely) be a slight rearrangement in the Norwegian counties. The two current counties Aust-Agder and Vest-Agder will be combined as one new county. This thesis project discusses the ... -
"Vi blir forferdelig late når alt er på Chromebook" En kvalitativ og kvantitativ undersøkelse om heldigital norskundervisning.
(Master thesis, 2022)Formålet med masteroppgaven har vært å forsøke å belyse hvordan lærere og elever forholder seg til den digitale utviklingen i skolen. Bakteppet til oppgaven er basert på Kristiansand kommunes strategiplan for digitalisering ... -
Vi er bekymret for folkehelsen
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker hvordan treningssenterkjeden SATS har kommunisert under «korona-året» 2020, gjennom en multimodal diskursanalyse. Ved bruk av tidligere forskning av Gjerde (2022) undersøker jeg hvilke diskurser ... -
”Vi er jo alle leselærere” : Hvordan er Kunnskapsløftets syn på lesing integrert i lærernes refleksjon rundt eget arbeid med lesing på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2018)The autumn of 2006, a new curriculum, "Kunnskapsløftet", was published, and as a result the fundamental abilities were engraved. It was emphasized that basic abilities should be integrated, and act as a supportive element ... -
«Vi er på et sted hvor vi gjør alt for å skille oss ut, sånn at vi kan passe inn» : En analyse av hva unge mennesker forteller om veien mot voksenlivet
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven handler om hvordan unge voksne opplever det å være på vei mot å bli vokseni vår samtid. I innledningen viser jeg til sosiolog Gunnar Aakvaags(2013)kronikk hvor han etterspør et kollektivt prosjekt fra dagens ... -
«Vi gjorde hverandre gode, men det dabbet av og stoppet opp»: Vernepleierstudenters erfaringer med loggskriving og gruppeveiledning
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Artikkelens hensikt er å belyse problemstillingen Hvilke erfaringer har studenter med loggskriving, gruppeveiledning og kombinasjonen av disse i praksisstudier i vernepleierutdanningen?Erfaringer med bruk av logger og ... -
Vi har det ganske bra, hver for oss : en casestudie av konflikt i baptistmenigheter
(Master thesis, 2012) -
" Vi klarer de som kommer " : En kvalitativ studie av SMI-Skolen i Arendal
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven har hatt som utgangspunkt å se på skoletilknytning for barn som bor i barnevernsinstitusjoner. Temaet interesserer oss fordi forskning viser at kun 4 av 10 barnevernsbarn gjennomfører ... -
Vi lager hits for kids og da er diss et must : behandling av engelske importord av norske ungdommer som kommer til uttrykk i hiphopspråk
(Master thesis, 2013)Denne masteroppgaven undersøker hva som skjer med engelske ord og andre språklige elementer i møte med det norske ungdomsspråket, nærmere bestemt hiphopspråket. Jeg prøver å finne mer ut om normering, uttalen og skrivemåten ... -
«Vi lever i et kristent land som ikke skal være kristent lenger» : en kvalitativ studie av religion- og livssynslæreres synspunkter på å undervise i KRLE-faget i mangfoldige elevgrupper
(Master thesis, 2016)Prosjektets bakgrunn: Hvordan den norske skolen imøtekommer og tilrettelegger for et stadig økende elevmangfold er et uttalt satsningsområde i norsk utdanningspolitikk. Religion- og livssynsfaget har vært særlig omdiskutert ... -
«Vi må fange opp de voksne som ikke helt har dagen» : Hvordan oppfattes og utøves bruk av makt og tvang i barnehagen?
(Master thesis, 2020)Forskning på feltet tvang og makt i barnehagen er av begrenset omfang. Dette oppfattes og utøves veldig forskjellig. Utdanningsnivå, kompetanse, effektivisering og opprettholdelse av planer gjør hverdagen utfordrende. Det ... -
"Vi må ha tid til det vi gjør" : en kvalitativ studie av fem barnehagelæreres opplevelse av tid i barnehagen
(Master thesis, 2014)Oppgavens problemområde er kvalitet i barnehagen. Problemstillingen som oppgaven søker å besvare er som følger: Hvilken betydning kan tid ha for kvaliteten i det pedagogiske arbeidet? Pedagogens betydning i forhold til ... -
«Vi må ikke lage rammene så snevre at ikke ungene passer inn» : en kvalitativ studie av hvordan barnehagelærerne arbeider for å inkludere barn i barnehagen
(Master thesis, 2016)De senere årene har arbeidet med å inkludere alle barn i den ordinære barnehage fått et stadig større fokus i den norske barnehageutviklingen. Det finnes likevel lite forskning og kunnskap om inkludering i barnehagefeltet ... -
Vi må ikke sove i timen - Barnehagen i 2030 -
(Master thesis, 2015) -
"Vi prøver å lese og lære sammen". En kvalitativ studie av tre flerspråklige mødres erfaringer med hvordan READ Agder-prosjektet har påvirket barnas språk og leseglede.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvordan flerspråklige foreldre opplever at deltakelsen i prosjektet READ Agder påvirker barnas språk og leseglede. READ Agder er et implementeringsprosjekt som gjennomføres ...