Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorGundersen, Ellen Dahl
dc.contributor.authorMortvedt, Silje Jønsrud
dc.contributor.authorKaasin, Helene
dc.date.accessioned2024-06-29T16:23:28Z
dc.date.available2024-06-29T16:23:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifierno.uia:inspera:226011647:23075416
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3136917
dc.description.abstractTildelingskontoret er en tverrprofesjonell satsing for å gi gode og trygge tjenester til innbyggere. Det er derfor vesentlig at tildelingskontor innehar nødvendig tverrprofesjonell kompetanse for å kunne sikre kvalitet på tjenestene. Hensikten med denne studien, var å få kunnskap om tverrprofesjonell samhandling på tildelingskontor i Østre Agder. Med bakgrunn i dette er vår problemstilling: Hvordan beskriver saksbehandlere ved kommunale tildelingskontor tverrprofesjonell samhandling knyttet til helse- og omsorgstjenester til hjemmeboende? Totalt 36 respondenter deltok i denne tverrsnittstudien, der spørreundersøkelse ble benyttet som datainnsamlingsverktøy. Utvalget besto av saksbehandlere på tildelingskontor i Østre Agders åtte kommuner. Funnene i studien viste at respondentene var en homogen gruppe som alle ønsket å jobbe tverrprofesjonelt. Vi fant at tildelingskontorene var ulike når det kom til organisering, både med tanke på utforming, brukergruppe og fagfelt. I tillegg så vi at de store kommunene hadde bedre tilgang på yrkesbakgrunner som ble ansett som viktigst å trekke inn i en saksbehandlingsprosess. Saksbehandlere fra små kommuner gikk i større grad på hjemmebesøk. Videre fant vi at de med annen yrkesutdanning enn sykepleie oppga i større grad at tverrprofesjonell samhandling ga bedre tjenester til brukeren. Studien indikerer at det er behov for tydeligere retningslinjer i organiseringen av tildelingskontor og at det bør legges mer til rette for tverrprofesjonell samhandling. Videre synliggjør resultatene nødvendigheten for økt fokus på hjemmebesøk som del av den tverrprofesjonelle samhandlingen. Denne studien kan bidra til å fremme kunnskap om tverrprofesjonell samhandling, som ledd i å skape en bærekraftig helse- og omsorgstjeneste. Nøkkelord: Tildelingskontor, tverrprofesjonell samhandling, saksbehandlere, brukerinvolvering
dc.description.abstract
dc.languagenob
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleTverrprofesjonell samhandling på tildelingskontor
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel