Blar i Faculty of Health and Sport Sciences på emneord "self-efficacy"
Viser treff 1-4 av 4
-
Bortvalg av videregående skole og mestringstro : En kvalitativ studie av unge jenter som har valgt å slutte på videregående skole
(Master thesis, 2017)The projects background is a request from the University of Agder to look for reasons why some girls may choose to drop out of high school focusing on their relationship with their contact or main teacher. The purpose ... -
Det er tungt å bære sekken, men det er tyngre å bære på unyttige tanker : En kvalitativ studie om på hvilken måte friluftsliv og opphold i naturen kan bidra til økt mestring og opplevd bedring hos personer med psykiske helseutfordringer
(Master thesis, 2017)Introduction: As a result of the growth in mental illnesses and the industrial society, there is an increased need for a place where humans can reconnect and find peace. Science shows that almost one out of four grown ... -
Sammenhengen mellom mestringsforventning, helserelatert livskvalitet og selvrapportert fysisk aktivitet blant elever i videregående skole
(Master thesis, 2016)Background: Two different intervention models were developed to increase participation in physical education in high school, targeting “motion enjoyment” and “sport enjoyment”. Both models are intended to increase the ... -
Sammenhengen mellom selvhandikapping, frykt for å feile og mestringstro i kroppsøving : En kvantitativ undersøkelse blant ungdomsskoleelever på Vestlandet og Sørlandet
(Master thesis, 2019)The purpose of this study was to gain more knowledge about the concepts of self-handicapping, self-efficacy and fear of failure in physical education, and also to investigate potential variation when it comes to school ...