• Fleksibel utdanning i et nord-sør perspektiv– om mastergradsstudiet Development Management 

      Rye, Ståle Angen; Støkken, Anne Marie (Journal article; Peer reviewed, 2009)
      I denne artikkelen rettes søkelyset mot norske og afrikanske studenters erfaringer fra et masterstudium i Development Management. Dette er et fl eksibelt studieprogram som i hovedsak er basert på nettstøttet undervisning ...
    • Hvilke kompetanser tilfører førstelektorer og dosenter akademia? 

      Dalehefte, Inger Marie; Ask, Anne Merete Selvik; Bachke, Carl Christian (Journal article; Peer reviewed, 2024)
      Universiteter og høgskoler (UH) i Norge har to faglige karriereveier: Den tradisjonelle professorstigen og den særnorske dosentstigen. Selv om karriereløpene i prinsippet er likeverdige, så er professorveien langt bedre ...
    • Kunnskapsdeling i Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning. Fra ideal til praktisk virkelighet 

      Birkeland, Nils Rune; Cameron, David Lansing; Aasebø, Turid Skarre; Wergeland-Yates, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2019)
      Artikkelen drøfter resultater fra en kombinasjonsstudie (mixed methods design) som undersøker hvorvidt Arbeidsplassbasert barnehagelærerutdanning (ABLU) bidrar til forbedret praksis for kunnskapsdeling i et utvalg involverte ...