Blar i AURA på emneord "KOM501"
Viser treff 21-31 av 31
-
«Med din støtte» En komparativ analyse av Redd Barnas virkemidler i kampanjer rettet mot nye og faste givere.
(Master thesis, 2021)The humanitarian field has grown rapidly over the last century and is constantly changing. The technological development has led to both limitations and opportunities for humanitarian ... -
Når jula blir vanskelig. En retorisk multimodal tekstanalyse av to julekampanjer innen humanitær kommunikasjon
(Master thesis, 2021)This thesis project is a rhetorical multimodal analysis of two humanitarian organizations campaigns during Christmastime. The campaigns are produced for two Norwegian humanitarian organizations:Redd Barna and Kirkens ... -
Når merkevarer melder seg på samfunnsdebatten : En casestudie av Gillettes kampanje «The Best Men Can Be»
(Master thesis, 2020)The thesis investigates how Gillette engages in social debate in their campaign «The Best Men Can Be» which was launched in 2019. The objects of study are thus the campaign’s video advertisement and website. The campaign ... -
Når møterommet blir digitalt : Samtaleanalyse av video-mediert møte-kommunikasjon
(Master thesis, 2021)The theme of this master`s thesis is problems in digital meetings. The study is based on one physical and one digital meeting in a student association. I have done a quantitative comparison of the two meetings in order to ... -
Proff og personlig? : En analyse av mindre virksomheters bruk av Facebook
(Master thesis, 2020)Denne avhandlingen undersøker to virksomheters Facebook-innlegg i løpet av en periode på fire uker, ved hjelp av fire metoder: kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse, tekstanalyse og kvalitativt intervju. Hensikten er ... -
«Trygghet når du trenger det mest» -krisekommunikasjon på liv og død. En retorisk tekstanalyse av Sørlandet sykehus sin krisekommunikasjon rundt saken om “Flekkefjord-legen”
(Master thesis, 2021)Based on 13 texts taken from NRK Sørlandet, Fædrelandsvennen and Sørlandet Hospital's website, this master's thesisseeks to analyze Sørlandet Hospital's crisis communication around the case of the “Flekkefjord doctor”. The ... -
Valget Norge ikke ble invitert til : En analyse av den norske mediedekningen av Europaparlamentsvalget 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven foretar en kvantitativ innholdsanalyse for å kunne belyse hvordan norske nettmedier dekket Europaparlamentsvalget som fant sted 23-26. mai 2019.Oppgaven supplerer funnene med kvalitativt intervju. Det ... -
Å dele eller ikke dele? : Twitter som kommunikasjonskanal for akuttmottaket ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven er en tekstanalyse av akuttmottaket ved SSHF sin Twitterkonto, samt intervjuer med personer som er sentrale i produksjonen og bruken av Twitterkontoen. Bakgrunnen for denne oppgaven er usikkerheten rundt ... -
Å sette givere i bås : En analyse av Strømmestiftelsen sin segmentering av givere i deres markedsstrategi for perioden 2019-2023
(Master thesis, 2020)Tema for denne masteroppgaven er strategisk kommunikasjon, målgrupper, segmentering og humanitær kommunikasjon. I dagens informasjonssamfunn er det mange muligheter for bedrifter og organisasjoner til å målrette kommunikasjonen ...