CritLit-prosjektets forskningsdesign og empiriske grunnlag
Chapter, Peer reviewed
Published version
View/ Open
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Kvåle, G. & Veum A. (2024). CritLit-prosjektets forskningsdesign og empiriske grunnlag. I Gunhild Kvåle & Aslaug Veum (Red.), CritLit-prosjektets forskningsdesign og empiriske grunnlag (35-79). Universitetsforlaget. https://doi.org/10.18261/9788215071114-24-03Abstract
Kapittelet presenterer forskningsdesignen og det empiriske grunnlaget for CritLit-prosjektet. Det redegjør for prosjektets målsettinger, problemstillinger og hovedsteg, og for den metodiske tilnærmingen og framgangsmåten. Det gis en utførlig beskrivelse av hvordan hver av de fire utviklingsrundene i skolene har blitt gjennomført, og hvordan vurderinger og erfaringer knyttet til disse har blitt brukt i utviklingen. Kapittelet rommer også diskusjoner av forskningskvalitet og begrensninger.