Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen - forventninger til de ulike aktørene.
Chapter, Peer reviewed
Published version
View/ Open
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Barken, M. E., Engtrø, R. & Dale, T. S. (2024). Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen - forventninger til de ulike aktørene. I J. D. Midtsundstad (Red.), Samskaping av kunnskap og kompetanse. Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren (s. 133-151). Universitetsforlaget. https://doi.org/10.18261/9788215063348-24-07Abstract
I kapitlet analyseres en spørreundersøkelse utført av deltagere i Rekomp. Målet med undersøkelsen er å avklare forventninger praksisfeltet har til seg selv og UH-sektoren som aktører i Rekomp. I prosessen identifiserte vi fire forventninger: å få kunnskap, å dele kunnskap, å både få og dele kunnskap, og samskaping. Vi konkluderer med at forventningen om at praksisfeltet skal bidra med erfaringsdeling, og UH-sektoren som tilbyder av kunnskap, fortsatt står sterkt.