dc.contributor.author | Midtsundstad, Jorunn H. | |
dc.contributor.author | Aanensen, Mariette | |
dc.contributor.author | Barken, Monica Endresen | |
dc.contributor.author | Dale, Trine Smiseth | |
dc.contributor.author | Engtrø, Randi | |
dc.contributor.author | Flaten, Tom | |
dc.contributor.author | Frestad, Trond Kenneth Andreassen | |
dc.contributor.author | Hansen, Arve | |
dc.contributor.author | Arnesen Moseid, Elin | |
dc.contributor.author | Smith-Gahrsen, Martin | |
dc.date.accessioned | 2024-11-21T08:51:06Z | |
dc.date.available | 2024-11-21T08:51:06Z | |
dc.date.created | 2024-11-20T10:51:37Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Midtsundstad, J. H., Aanensen, M., Barken, M. E., Dale, T. S., Engtrø, R., Flaten, T., Frestad, T. K. A., Hansen, A., Moseid, E. A., & Smith-Gahrsen, M. (2024). Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer. In J. H. Midtsundstad (Ed.), Samskaping av kunnskap og kompetanse: Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren (pp. 11-33). Universitetsforlaget. | en_US |
dc.identifier.isbn | 9788215063348 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3165892 | |
dc.description.abstract | Vi som skriver dette kapitlet, er alle ansatt ved Universitet i Agder og deltar i regional kompetanseutvikling i barnehage og skole. Her diskuterer vi spørsmålet: Hvilke muligheter og utfordringer gir ordningen for utvikling av kunnskap og kompetanse i praksisfeltet og på universitetet? Som svar beskriver vi ordningen som del av dagens utdanningspolitikk. Videre presenterer vi vårt kunnskapssyn og sentrale samskapingsprosesser, før vi diskuterer etiske dilemmaer knyttet til å forske på modellen for regional kompetanseutvikling. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.relation.ispartof | Samskaping av kunnskap og kompetanse. Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren | |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Lokal kompetanseutvikling | en_US |
dc.subject | Utdanningspolitikk | en_US |
dc.subject | Kunnskapssyn | en_US |
dc.subject | Samskaping | en_US |
dc.subject | Forskningsdilemmaer | en_US |
dc.title | Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2024 The Author(s) | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.source.pagenumber | 11-33 | en_US |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.18261/9788215063348-24-01 | |
dc.identifier.cristin | 2321947 | |
cristin.qualitycode | 1 | |