Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMidtsundstad, Jorunn H.
dc.contributor.authorAanensen, Mariette
dc.contributor.authorBarken, Monica Endresen
dc.contributor.authorDale, Trine Smiseth
dc.contributor.authorEngtrø, Randi
dc.contributor.authorFlaten, Tom
dc.contributor.authorFrestad, Trond Kenneth Andreassen
dc.contributor.authorHansen, Arve
dc.contributor.authorArnesen Moseid, Elin
dc.contributor.authorSmith-Gahrsen, Martin
dc.date.accessioned2024-11-21T08:51:06Z
dc.date.available2024-11-21T08:51:06Z
dc.date.created2024-11-20T10:51:37Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationMidtsundstad, J. H., Aanensen, M., Barken, M. E., Dale, T. S., Engtrø, R., Flaten, T., Frestad, T. K. A., Hansen, A., Moseid, E. A., & Smith-Gahrsen, M. (2024). Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer. In J. H. Midtsundstad (Ed.), Samskaping av kunnskap og kompetanse: Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren (pp. 11-33). Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn9788215063348
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3165892
dc.description.abstractVi som skriver dette kapitlet, er alle ansatt ved Universitet i Agder og deltar i regional kompetanseutvikling i barnehage og skole. Her diskuterer vi spørsmålet: Hvilke muligheter og utfordringer gir ordningen for utvikling av kunnskap og kompetanse i praksisfeltet og på universitetet? Som svar beskriver vi ordningen som del av dagens utdanningspolitikk. Videre presenterer vi vårt kunnskapssyn og sentrale samskapingsprosesser, før vi diskuterer etiske dilemmaer knyttet til å forske på modellen for regional kompetanseutvikling.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofSamskaping av kunnskap og kompetanse. Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectLokal kompetanseutviklingen_US
dc.subjectUtdanningspolitikken_US
dc.subjectKunnskapssynen_US
dc.subjectSamskapingen_US
dc.subjectForskningsdilemmaeren_US
dc.titleRegional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringeren_US
dc.typeChapteren_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2024 The Author(s)en_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.source.pagenumber11-33en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215063348-24-01
dc.identifier.cristin2321947
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal