Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer
Midtsundstad, Jorunn H.; Aanensen, Mariette; Barken, Monica Endresen; Dale, Trine Smiseth; Engtrø, Randi; Flaten, Tom; Frestad, Trond Kenneth Andreassen; Hansen, Arve; Arnesen Moseid, Elin; Smith-Gahrsen, Martin
Chapter, Peer reviewed
Published version
View/ Open
Date
2024Metadata
Show full item recordCollections
Original version
Midtsundstad, J. H., Aanensen, M., Barken, M. E., Dale, T. S., Engtrø, R., Flaten, T., Frestad, T. K. A., Hansen, A., Moseid, E. A., & Smith-Gahrsen, M. (2024). Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer. In J. H. Midtsundstad (Ed.), Samskaping av kunnskap og kompetanse: Et tverrfaglig bidrag til regional kompetanseutvikling i barnehagen, skolen og UH-sektoren (pp. 11-33). Universitetsforlaget. https://doi.org/10.18261/9788215063348-24-01Abstract
Vi som skriver dette kapitlet, er alle ansatt ved Universitet i Agder og deltar i regional kompetanseutvikling i barnehage og skole. Her diskuterer vi spørsmålet: Hvilke muligheter og utfordringer gir ordningen for utvikling av kunnskap og kompetanse i praksisfeltet og på universitetet? Som svar beskriver vi ordningen som del av dagens utdanningspolitikk. Videre presenterer vi vårt kunnskapssyn og sentrale samskapingsprosesser, før vi diskuterer etiske dilemmaer knyttet til å forske på modellen for regional kompetanseutvikling.