Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorTorjesen, Aleksander
dc.contributor.authorAndreassen, Camilla
dc.date.accessioned2022-07-16T16:23:18Z
dc.date.available2022-07-16T16:23:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifierno.uia:inspera:109993865:22438390
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3006110
dc.descriptionFull text not available
dc.description.abstractSammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold som skaper mest engasjement på sosiale medier, og hvilke egenskaper som kommer frem i denne kommunikasjonen. Dette gjøres ved å bruk av mixed methods; kvantitativ og kvalitativ innholdsanalyse. Dette gjøres med et ønske om at oppgaven skal kunne fungere rådgivende for andre kommersielle bedrifter. Ved å kombinere en kvantitativ innholdsanalyse med en kvalitativ innholdsanalyse, kan det bidra til å berike kunnskapen rundt bruk av Instagram som markedsføringskanal. Funnene i analysen vil også bidra til å gi praktiske veiledninger for de som driver kommunikasjonen på de sosiale plattformene for bedrifter. Resultatene kan gi en indikator på hvilke strategier og innhold som vil være nyttige å implementere i sin kommunikasjon på Instagram for å skape engasjement og skape interaksjon mellom virksomheten og dens følgere. Abstract This master's thesis is based on a survey of two individual Norwegian commercial companies' communication on Instagram. The purpose of the master's thesis is to uncover which communication strategies and content create the most engagement on social media, and which characteristics emerge in this communication. This is done using mixed methods; quantitative and qualitative content analysis. This is done with a desire for the task to be able to act as an advisor to other commercial companies. By combining a quantitative content analysis with a qualitative content analysis, it can help enrich the knowledge around the use of Instagram as a marketing channel. The findings of the analysis will also help to provide practical guidance for those who run the communication on the social platforms for companies. The results can provide an indicator of what strategies and content will be useful to implement in their communication on Instagram to create engagement and create interaction between the company and its followers.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleEngasjementbygging på Instagram
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel