Show simple item record

dc.contributor.authorRuud, Trine
dc.date.accessioned2015-09-15T11:34:16Z
dc.date.available2015-09-15T11:34:16Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/300008
dc.descriptionMasteroppgave ledelse- Universitetet i Agder, 2015nb_NO
dc.description.abstractMed utgangspunkt i behovet for å øke kvaliteten i barnehagene ønsker jeg med denne forskningen å si noe om hvordan lykkes med å iverksette et kvalitetssikringsverktøy. Jeg har tatt en nærmere kikk på de barnehagene som har kjøpt kvalitetssikringsverktøyet PULS barnehage. Jeg har undersøkt hvordan de har igangsatt verktøyet, og jeg har sett på hvorfor noen lykkes og andre ikke med implementeringen. Problemstilling: Hva er det som kan forklare hvorfor noen lykkes, og andre ikke med implementering av Puls barnehage? Jeg har benyttet kvalitativ forskningsmetode, og induktiv strategi hvor jeg har gått ut og intervjuer informantene mine. Informantene mine i denne sammenheng er stort sett folk i fra toppledelsen innenfor barnehagefeltet i kommunene. I teori delen har jeg brukt litteratur som omhandler kvalitetsbegrepet (kapittel 2). Videre har jeg brukt teori i forhold til iverksettingsprosesser, endringsmodeller og endringsledelsesstrategi (kapittel 4). Gjennom forskningen min har jeg funnet at for å lykkes med iverksetting må det settes av tid. I tillegg handler det mye om hvordan ledelsen jobber, og hvilke endringsledelses strategier man tar.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agdernb_NO
dc.subject.classificationORG 917
dc.titleIverksetting av kvalitetssikringsverktøy Kvalitetssikringsverktøyet PULS barnehagenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242nb_NO
dc.source.pagenumber96 s.nb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record