Blar i Scientific Publications in Classical Music and Music Education på dokumenttype "Journal article"
Viser treff 1-8 av 8
-
At lære med tilblivelser af grafisk notation i musik som iterativ intra-aktion
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Artiklen tager afsæt i en jazz duo med to professionelle musikere – en pianist og artiklens forfatter på saxofon. Vi skaber musikken gennem improvisation i sammenfiltringer med grafisk notation, som jeg løbende ... -
Korlederens kompetanse, utdanning og praksis - konturene av en meta-teori
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Music in the Dark : Soundscapes in Christiane Ritter's A Woman in the Polar Night
(Journal article; Peer reviewed, 2020)In A Woman in the Polar Night (Eine Frau erlebt die Polarnacht, 1938), Christiane Ritter, a well-to-do Austrian housewife, describes her experience as the first central European woman to overwinter on Svalbard (1934–35). ... -
Put Some Music on: The Effects of pre-Task Music Tempo on Arousal, Affective State, Perceived Exertion, and Anaerobic Performance
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Rethinking Music Practise–Sessions beyond Poiesis and Praxis-Towards Practising Democracy
(Peer reviewed; Journal article, 2022)How can the (seemingly isolated) process of practising a musical instrument in the context of practice sessions be seen as enabling students to develop skills “that are needed to keep democracies alive’ (Nussbaum, 2010, ... -
Through the Eyes of an Entangled Teacher: When Classical Musical Instrument Performance Tuition in Higher Education is Subject to Quality Assurance
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
"De tonende sekunder" Innsikt og muligheter i samhandling med Fire digte fra Fiskerjenten av Bjørnstjerne Bjørnson, komponert av Edvard Grieg
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Gjennom refleksjon og perspektiv på egen praksis undersøker artikkelen hva embodiment som metode og innfallsvinkel i samhandling med tekstlig og musikalsk materiale av Bjørnson og Grieg over tid kan gjøre med meg som utøver ... -
Turning points in shaping choral conducting practice: six tales of Norwegian conductors’ professional development
(Peer reviewed; Journal article, 2022)