Browsing Master's theses in Primary Teacher Education by Title
Now showing items 16-31 of 31
-
Identitetsutvikling i fantasylitteratur for barn og unge : Hvordan det fantastiske belyser hovedpersonens identitet og utvikling i Tonje Tornes’ Hulder og Forbannet
(Master thesis, 2021)This thesis is a contribution to the literature scientific exploration of how peoples identity development can be formed within the fantasy genre. It puts a focus on how a main characters development can be mirrored in ... -
«Jeg skjønner at dere ikke liker det» : En komparativ undersøkelse av holdninger og praksis blant norsklærere i sidemålsopplæringen
(Master thesis, 2019)Title: “I understand that you don’t like it” –A comparative survey/studyabout/concerningteachers’attitudes and teaching practice in the second-choice form of written Norwegian.In thisthesisI will look at the teaching ... -
Kan alle ha glede av samme bok? Hvordan kan analyse av tre forskjellige verk bidra til forståelse av all-alder-litteratur-begrepet?
(Master thesis, 2021)The purpose of this master's thesis is to investigate how crossover fiction is understood through analyzes of three literary works. Therefore, the research question isas follows: How can we analyze three different works ... -
Karakteristiske trekk i elevtekstar som svarer på oppgåver som inviterer til argumentering
(Master thesis, 2020)Most children in elementary school writes texts multiple times a year. A lot of them are good at writing stories, but many finds it harder to writetexts where they have to use rhetoric and reason and debate to the reader. ... -
"Når jeg leser ei veldig god bok faller jeg liksom inn" : Ei kvalitativ undersøking om elevars estetiske oppleving av skjønnlitteratur og film
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgåva handlar om pedagogisk bruk av multimodale tekstar, og korleis elevar kan få estetiske opplevingar av, og interesse for, slike tekstar. Undersøkinga gjekk ut på å finne ut korleis elevar på 6. og 7. ... -
Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse
(Master thesis, 2019)The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ... -
Snipp, snapp,snute,er eventyret ute? Eventyrets posisjon i skolen fra L97 til i dag
(Master thesis, 2021)When writing this Master’s thesis my goal was to findout how the position of the fairytale in the school system was, and how the teachers were using fairytales in their teaching. I looked at the past three teaching plans ... -
«Sover mamma der hun er nå?» : En studie av hvordan barns sorg framstilles i et utvalg norske, moderne bildebøker
(Master thesis, 2019)In this master`s thesis I analyze the two modern, norwegian picture books Annas Himmel (2013) by Stian Hole and Eg kan ikkje sove no (2008) by Stein Erik Lunde and Øyvind Torseter. In this thesis I study how childrens grief ... -
Tilrettelegging for den første lese-og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021)The purpose of this master’s thesis is to shed light on different ways teachers can facilitate the first reading and writing training. The study looks at different work methods and strategies that teachers can use to ensure ... -
Valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving : En undersøkelse av grunnskoleelevers kunnskaper og bruk av valgfrie språkformer i nynorsk rettskriving, samt lærerens påvirkning på elevenes innsikt og formvalg
(Master thesis, 2018)In this master thesis, pupils with Nynorsk as their secondary native language is examined on their knowlede about and choice of language forms in the Nynorsk orthography. The teacher’s influence of the pupils are also ... -
”Vi er jo alle leselærere” : Hvordan er Kunnskapsløftets syn på lesing integrert i lærernes refleksjon rundt eget arbeid med lesing på ungdomstrinnet?
(Master thesis, 2018)The autumn of 2006, a new curriculum, "Kunnskapsløftet", was published, and as a result the fundamental abilities were engraved. It was emphasized that basic abilities should be integrated, and act as a supportive element ...