Browsing Master's theses in Primary Teacher Education by Title
Now showing items 3-22 of 31
-
Den skjøre balansen mellom frihet og tvang : En undersøkelse av litteraturundervisningen og lærernes og elevenes opplevelse av den
(Master thesis, 2019)This studyfocuses on how the Norwegian teachers can structure the literature didactics in a way that creates understandingand interest in reading fiction,among junior high school students. The background for this thesis ... -
"Det er bare en bok med masse bokstaver" : En kvalitativ undersøkelse om gutters forhold til lesing
(Master thesis, 2017)In this master thesis I have examined three boys with a good relationship with reading and three boys with a bad relationship with reading, and studied factors that can contribute to either a good or a bad relationship ... -
Digitale læringsressurser i norskfaget for første-og andrespråkselever
(Master thesis, 2018)Through the Knowledge Promise and the new curricula, schools have gained a greater demand for the use of digital learning resources and a greater range of resources have been produced for teaching. In addition, large ... -
Estetisk lesing og lesestrategier- Et bidrag for økt estetisk lesing på småtrinnet
(Master thesis, 2021) -
Estetiske læreprosesser i litteraturundervisning : En analyse av hvordan et utvalg av barneskolens lærebøker legger til rette for estetiske læreprosesser i møte med skjønnlitteratur
(Master thesis, 2019)This thesis examines how a selection of textbooks at the primary level facilitates aesthetic learning processes for the pupils in the meeting withfiction, and what implications this can have for the teaching of literature. ... -
Folkeeventyr og elevers eksistensielle søken : En studie av folkeeventyrenes bidrag til barns eksistensielle søken i et flerkulturelt klasserom
(Master thesis, 2019)The research question for this master thesis is: “How can working with fairy tales in a multicultural classroom contribute to children ́s existential quest, and how is this expressed through a group of teachers ́ reflections?". ... -
Forberedelse til skriftlig eksamen i norsk : En kvalitativ studie som undersøker hvordan forberedelsesmateriellet for eksamen i norsk kan fungere i elevenes førskrivefase
(Master thesis, 2018)Every year, approximately one third of the country's 10th graders is drawn to a written exam in Norwegian. The exam is centralized and serves as a final assessment in primary school. The purpose of this Master's thesis is ... -
Forholdet mellom lesing og skriving i den første lese-og skriveopplæringen
(Master thesis, 2021) -
Fritt valg? : En undersøkelse av lærerens bruk av eksempeltekster i norskundervisningen på mellom- og ungdomstrinnet
(Master thesis, 2020)This study investigates the use of sample texts in Norwegian at upper primary and lower secondary school. Sample texts are all texts that are being used in the classroom. The study is built on two different surveys, one ... -
Førlesing og høyttenking : En undersøkelse av hvordan leseforståelsen påvirkes av undervisning i lesestrategier
(Master thesis, 2018)Som grunnleggende ferdighet, viser lesing seg å fortsatt være en av de viktigste sidene ved opplæringa i grunnskolen. Likevel har lesebegrepet fått et litt annet innhold enn tidligere. Dette skjedde i kjølvannet av den ... -
Hvordan legger to norsklæreverk på førstetrinn til rette for dybdelæring?
(Master thesis, 2021) -
Høytlesning av skjønnlitteratur - for glede, nytte eller danning? : En kvalitativ undersøkelse av fire læreres bruk av høytlesning i klasserommet
(Master thesis, 2019)Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024 -
Identitetsutvikling i fantasylitteratur for barn og unge : Hvordan det fantastiske belyser hovedpersonens identitet og utvikling i Tonje Tornes’ Hulder og Forbannet
(Master thesis, 2021)This thesis is a contribution to the literature scientific exploration of how peoples identity development can be formed within the fantasy genre. It puts a focus on how a main characters development can be mirrored in ... -
«Jeg skjønner at dere ikke liker det» : En komparativ undersøkelse av holdninger og praksis blant norsklærere i sidemålsopplæringen
(Master thesis, 2019)Title: “I understand that you don’t like it” –A comparative survey/studyabout/concerningteachers’attitudes and teaching practice in the second-choice form of written Norwegian.In thisthesisI will look at the teaching ... -
Kan alle ha glede av samme bok? Hvordan kan analyse av tre forskjellige verk bidra til forståelse av all-alder-litteratur-begrepet?
(Master thesis, 2021)The purpose of this master's thesis is to investigate how crossover fiction is understood through analyzes of three literary works. Therefore, the research question isas follows: How can we analyze three different works ... -
Karakteristiske trekk i elevtekstar som svarer på oppgåver som inviterer til argumentering
(Master thesis, 2020)Most children in elementary school writes texts multiple times a year. A lot of them are good at writing stories, but many finds it harder to writetexts where they have to use rhetoric and reason and debate to the reader. ... -
"Når jeg leser ei veldig god bok faller jeg liksom inn" : Ei kvalitativ undersøking om elevars estetiske oppleving av skjønnlitteratur og film
(Master thesis, 2017)Denne masteroppgåva handlar om pedagogisk bruk av multimodale tekstar, og korleis elevar kan få estetiske opplevingar av, og interesse for, slike tekstar. Undersøkinga gjekk ut på å finne ut korleis elevar på 6. og 7. ... -
Profesjonsfaglig digital kompetanse blant norsklærere : En kvalitativ studie som undersøker hvordan norsklærere på mellomtrinnet tilrettelegger for en norskfaglig digital didaktikk som et resultat av deres profesjonsfaglige digitale kompetanse
(Master thesis, 2019)The purpose of this thesis wasto investigate primary school teachers (grades 5-7) and their professional digital competence in the Norwegian subject. The research was based on the question: How do teachers arrange for a ...