Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjellestad, Even
dc.date.accessioned2016-10-13T12:10:57Z
dc.date.available2016-10-13T12:10:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2415026
dc.descriptionMasteroppgave innovasjon og kunnskapsutvikling - Universitetet i Agder 2016nb_NO
dc.description.abstractOrganisasjonslæring anses som avgjørende for at virksomheter skal kunne tilegne seg den kompetansen som kreves for å hevde seg i dagens raske utvikling og sterke konkurransesituasjon. I denne studien er formålet å avdekke drivere og barrierer for læringsoverføring mellom individ og organisasjon. Studien fokuserer på Eyde Leder, et etter-og videreutdanningstilbud for førstelinje- og mellomledere i prosessindustriklyngen NCE Eyde. Læringen blant lederne på kurset skal bringes tilbake til nettverkets virksomheter for å gjøre den i stand til å håndtere de stadig hurtigere endringene i organisasjonenes markeder. Ved hjelp av en kvalitativ case studie med dybdeintervjuer av åtte kursdeltakere, samt to kursansvarlige, avdekker studien blant annet at læringsoverføring er avhengig av oppfølging og tilrettelegging fra virksomhetens ledelse.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherUniversitetet i Agder ; University of Agdernb_NO
dc.subjectME513nb_NO
dc.titleFra individuell læring til organisasjonslæring : en casestudie av hvorvidt etter-og videreutdanningsprogrammet Eyde Leder bidrar til hensiktsmessige endringer i deltakernes virksomheternb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240::Public and private administration: 242nb_NO
dc.source.pagenumber75 s.nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel