Blar i School of Business and Law på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 1953
-
2010, 2011, 2012? : ein stokastisk analyse av framdriftsplanen for teater- og konserthus for Sørlandet
(Master thesis, 2006)Denne rapporten omhandlar begrepet usikkerheit i framdriftsplanleggjing av prosjekt. Byggeprosjektet ”Teater- og Konserthus for Sørlandet” er eit prestisjeprosjekt som når resultatet blir overlevert, blir ei realisering ... -
Entrepenørskapsprosesser og finsansering:En eksplorativ studie av ulike finsanseringsalternativer og deres betydning på entrepenørskapsprosessen, hvor treffsikre er de, og hvilke virkninger kan vi spore?
(Master thesis, 2006)Prosjektet mitt er basert på et case studie av ti entreprenører. Jeg har gjennom samtaler tatt del i deres tanker og erfaringer i forhold til finansiering. Entreprenørene har benyttet seg av ulike finansieringskilder. Noen ... -
Forwardpremien i elektrisitetsmarkedet
(Master thesis, 2006)Formålet med denne oppgaven er å teste om det finnes en forwardpremie i det nordiske elektrisitetsmarkedet. Vi definerer forwardpremien som forwardpris minus forventet spotpris og undersøker om denne sammenhengen kan ... -
Individuell kompetanse: evaluering av individuell kompetanse hos Aker Kværner Offshore Partner
(Master thesis, 2006)Oppgaven hadde som mål å besvare hvorfor, hva og hvordan Aker Kværner Offshore Partner (AKOP) kan kartlegge og måler deler av sin individuelle kjernekompetanse, `ingeniører uten personalansvar`. AKOP kan bruke kartleggingen ... -
Bomringens effekt på boligprisene i Kristiansand
(Master thesis, 2006)Formålet med denne oppgaven er å beskrive faktorer som påvirker prisen på en bolig. Jeg har valgt å trekke alle relevante faktorer inn i analysene for å kunne gå i dybden på problemstillingen ”Bomringens effekt på ... -
Proposal for improvements in supply chain management at FMC Kongsberg Subsea : with focus on customer-supplier relationships
(Master thesis, 2006)The basis for this master thesis is the principles of Supply Chain Management (SCM) and theoretical approaches to customer-supplier relationships. SCM is a broad management concept addressing the dynamics of supply chains, ... -
Customer relationship marketing
(Master thesis, 2006)Customer relationship marketing has become an interesting choice of strategy for companies in today’s competitive markets. Different positioning strategies like price and product quality are easy to imitate, eluding the ... -
Reassessment of international executive institutions : the case of the European Commission, the OECD secretariat and the WTO secretariat
(Master thesis, 2006)This master thesis focuses on the dynamics within the International Executives (IEs) of International Governmental Organizations: the European Union, the Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) and the ... -
Utforming og analyse av belønningssystemer hos Netthandelen AS
(Master thesis, 2006)Målsetningen med oppgaven har vært å analysere Netthandelen AS sine belønningssystemer og komme med forslag til forbedringer, eller eventuelt utforme helt nye systemer. Det er mye fokus på belønningssystemer i media i dag. ... -
The oil price and the exchange rate under different monetary policy regimes
(Master thesis, 2006) -
Human development and inequality: the case of regions in Latvia
(Master thesis, 2006)The main goal of this paper is to address the wellbeing of the population in Latvia by using the tools created by the UNDP, as presented in Part 1. The analysis is called for based on growing concerns over increasing ... -
Innovasjon og kunnskapsintensive næringsklynger : hvordan påvirke dynamikken til en næringsklynge?
(Master thesis, 2006)Tema for denne studien er innovasjon og kunnskapsintensive næringsklynger. Vi ønsker å undersøke hvilke grep aktører i en klynge kan foreta for å påvirke dynamikken til en næringsklynge, særlig når en stor aktør som ... -
Hvilken betydning har distanse til sjøen for prisene på fritidseiendommer?: en studie av fritidseiendommer for salg langs kystkommunene i Agderfylkene 2005
(Master thesis, 2006)I denne masteroppgaven er det forsøkt å belyse hvordan distanse til sjøen påvirker salgspris for en fritidseiendom i kystsonen på Sørlandet. Et hvert produkt hat et sett med egenskaper som en kjøper etterspør, for en ... -
"This is who I am": Identity expressiveness and the theory of planned behavior
(Journal article, 2007)This paper explores the role of self-identity expressiveness and social identity expressiveness in the context of Multimedia Messaging (MMS) adoption. An extended version of the Theory of Planned Behavior (TPB) including ... -
The Implications of Globalization on Local Communities - A Microperspective of Farsund
(Master thesis, 2007)This thesis explores the impact globalization has on local communities. Farsund, a Norwegian town with approximately 9500 inhabitants, is studied in depth and conclusions are based on this specific community. Personal ... -
Advertising expenditure as a determinant of a brand's share of the market (A case with low and high involvement products)
(Master thesis, 2007)This study attempted to determine the impact of brand’s advertising expenditure on its share of the market and its variation, if any, across different product categories (i.e., lowinvolvement vs. high- involvement ... -
A comparative study of business practice in Scandinavia and the Arab Gulf States
(Master thesis, 2007) -
Emosjonell intelligens i multikulturelle høykompetente prosjektteam
(Master thesis, 2007)