Blar i Faculty of Social Sciences på emneord "Didactics for the social sciences"
Viser treff 1-3 av 3
-
Barns tilgang til erfaringer som er relevante for samfunnsfag: En analyse av kontinuitet og progresjon i planverket forsmåskole og barnehage
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Praktiske erfaringer er en viktig kilde til sakkunnskap i samfunnsfag på småskoletrinnet. 97 prosent av elevene har 2–5 års barnehageerfaring når de begynner på skolen, og innholdet i barnehagehverdagen har betydning for ... -
Forenkling og kompleksitet: Bærekraft og samfunnsfagene i norsk skole
(Journal article, 2022)Samfunnsfagene i norsk skole har fått nye læreplaner gjennom Kunnskapsløftet 2020 (LK20). I dette læreplanverket har bærekraftig utvikling blitt sentralt, både som et tverrfaglig tema og som et kjerneelement ... -
Mangelfull opplæring i grunnleggende skriveferdigheter - en studie av barnehagelæreres forkunnskaper for argumenterende skriving i samfunnsfag
(Journal article; Peer reviewed, 2017)