Blar i Scientific Publications in Nordic and Media Studies på utgivelsesdato
Viser treff 21-40 av 119
-
"22. juli." Litterære konstruksjoner av et nasjonalt traume.
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Following the right wing fanatic Anders Behring Breivik’s terrorist attacks on Norway, July 22, 2011, we observe an instant need for literature. These literary responses may be grouped into four main stages. The first is ... -
Tekstproduksjon og samhandling: Arbeidskravet som middel, men var det også målet?
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Hva er en TV-gudstjeneste? Om TV-gudstjenesten som gudstjeneste og fjernsynsprogram, og seeren som deltaker og betrakter
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Artikkelen reflekterer over hva en TV-gudstjeneste er (NRK) i forhold til hva kirken (DNK) sier om gudstjenesten. Basert på eksisterende forskning og analyse av TV-gudstjenestene på NRK i 2015, viser studien at en ... -
Metode og data
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Oppsummering, drøfting og nye utfordringer
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Semiotisk arbeid i læringsprosesser
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Digitalt innfødte eller digitalt velfødde
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Lærerstudenters kildebruk
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Å kommunisere fagkunnskap digitalt. To case-analyser av forholdet mellom multimodal representasjon og programvare
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Tekstpraksis og tekstrefleksjon
(Chapter; Peer reviewed, 2016) -
Det indeksikalske bildet. Erindringsspor i Tua Forsströms diktsamling En kväll i oktober rodde jag ut på sjön.
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Artikkelen gir en tolkning av Tua Forsströms diktsamling En kväll i oktober rodde jag ut på sjön fra 2012. Den handler om noe eller noen som er blitt borte, og om minnene om noe som ikke lenger er sansbart til stede. ... -
Software as ideology: A multimodal critical discourse analysis of Microsoft Word and SmartArt
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Software has become ubiquitous in higher education, especially often takenfor-granted Microsoft Word. Educational writing involves more than horizontal lines of text, but also multimodal representations. When students write ... -
Arkivet som kunstnerisk konsept. Monica Aasprongs Soldatmarkedet.
(Chapter; Peer reviewed, 2017)The Archive as an Artistic Concept. Monica Aasprong's Soldatmarkedet (Soldiers' Market). -
Nærhed på afstand hos Hanne Ørstavik
(Chapter; Peer reviewed, 2017) -
Teori i praksis og praksis i teori? GLU-studenters refleksjoner om fag og didaktikk
(Journal article; Peer reviewed, 2017)During the last few decades, research, public debate and policymaking related to the school sector, have been characterized by discussions concerning what being a competent teacher involves. Another ... -
Urban Space and Gender Performativity in Knut Hamsun's Hunger and Cora Sandel's Alberta and Freedom.
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Abstract: In this article, I discuss the combination of city life and gender performativity in two Norwegian classics, Knut Hamsun’s Hunger (2016) [Sult, 1890] and Cora Sandel’s Alberta and Freedom (1984) [Alberte og ... -
Gender, Diversity, and Mediatized Conflicts of Religion: Lessons from Scandinavian Case Studies
(Chapter; Peer reviewed, 2018)Abstract: Drawing on empirical data from the Scandinavian project Engaging with Conflicts in Mediatized Religious Environments (CoMRel), this chapter ana- lyses the findings from case-studies in: classrooms, online ... -
Litterær friksjon. Resepsjonsanalyse av seks syriske leseres møte med bildeboka Sitronlimonaden.
(Chapter; Peer reviewed, 2018) -
A Design-Oriented Analysis of Multimodality in English as a Foreign Language
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Segmentasjon eller motivert epentese? Om overgangen ll > dl i vestnorsk
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Den vestnorske lydendringa ll > dl er rekna for å vere ein ‘segmentasjon’ og står i eit uvisst forhold til overgangen rl (> ll) > dl, som tradisjonelt er rekna som ein ‘differensiasjon’. Lydendringane er forsøkt forklarte ...