Master's theses in Social Communication: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 173
-
Å kommunisere med de som elsker hunder
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven undersøker hvordan hundeorganisasjonen Norsk Kennel Klub (NKK) kommuniserer på sosiale medier. Problemstillingen som undersøkes er «Hvordan bruker NKK sosiale medier i kommunikasjonen med norske ... -
Ord har makt
(Master thesis, 2022)I denne masteravhandlingen foretar jeg en retorisk multimodal tekstanalyse av to holdningskampanjer, som tar for seg tematikken netthets. Oppgavens overordnede mål er å avdekke hvilke retoriske strategier kampanjefilmene ... -
Internationalization of UiA: Communication with International Students
(Master thesis, 2022)The University of Agder is an international university, that welcomes over 350 exchange students every year. Local internationalization is one of the main priorities of UiA’s strategy. The way UiA communicates with ... -
Kjennetegn ved medias dekning av koronavaksinen
(Master thesis, 2022) -
Å kommunisere helseinnovasjon til ulike målgrupper. Utvikling av en kommunikasjonsstrategi for samskapingsarenaen i4Helse.
(Master thesis, 2022)Temaet for denne oppgaven er strategisk kommunikasjon. Oppgavens bakteppe er en helsesektor under press, hvor behovsdrevet, bærekraftig og tverrfaglig innovasjon er nødvendig for å løse morgendagens utfordringer og minske ... -
Når hjelperne ikke klarer å hjelpe: en tekstanalyse av "Fagereng-tragedien" fra dokumentarserien "113"
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg sett på tematikken rundt fremstilling av lidelse, og har sett nærmere på dette i lys av episoden «Fagereng-tragedien» fra NRKs dokumentarserie «113». I oppgaven har jeg først redegjort for relevante ... -
Engasjementbygging på Instagram
(Master thesis, 2022)Sammendrag Denne masteroppgaven bygger på en undersøkelse av to individuelle norske kommersielle virksomheters kommunikasjon på Instagram. Hensikten med masteroppgaven er å avdekke hvilke kommunikasjonsstrategier og innhold ... -
Korona og kommunikasjon ved UiA
(Master thesis, 2022)I denne oppgaven har jeg jobbet med problemstillingen: ‘’Hvordan opplevde studentene ved UiA kommunikasjonen fra universitetet relatert til Covid-19?’’. For å undersøke dette gjennomførte jeg en case-studie av interessentene ... -
Markedsføringens digitale verktøykasse
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan Saas-bedrifter som SmartOrg bruker digital markedsføring. Problemstillingen lyder slik; Hvordan bruker SaaS-bedriften SmartOrg digital markedsføring? Og med forsknings ... -
Balansekunst på slak line En casestudie om kildebruk i norsk klimajournalistikk
(Master thesis, 2022)Alarmen ringer hyppig; smeltende isbreer, tørke, sultkatastrofer, klimaflyktninger og ekstremvær. I dagens informasjonssamfunn er kildene til opplysning om klimaendringer mange. De redaktørstyrte mediene skal med sin ... -
En opplevelse av retorikk
(Master thesis, 2021)Problemstillingen til denne masteroppgaven lyder som følger: Finnes det en diskrepans mellom publikums opplevelse av to reklamevideoer fra Røde Kors og en retorisk analyse av det samme materiale? I den norske skolen ... -
Hvordan omtaler reginale papiraviser aktører i varslingssaker?
(Master thesis, 2021)Masteroppgaven belyser medienes roller i varslingssaker, ved å se på hvordan varslingssaker i daværende Søgne kommune ble dekket av regionavisen Fædrelandsvennen over flere år. -
Does UiA build a good reputation through UiA Lounge? An analysis of reputation building in UiA at the Norway’s first university lounge from a perspective of strategic communication.
(Master thesis, 2020)UiA (University of Agder) is a relatively new university with a 13-year-old history. They opened the first university lounge, UiA Lounge, in Norway in the domestic terminal of Kristiansand Airport on November 1, 2019. The ... -
«Trygghet når du trenger det mest» -krisekommunikasjon på liv og død. En retorisk tekstanalyse av Sørlandet sykehus sin krisekommunikasjon rundt saken om “Flekkefjord-legen”
(Master thesis, 2021)Based on 13 texts taken from NRK Sørlandet, Fædrelandsvennen and Sørlandet Hospital's website, this master's thesisseeks to analyze Sørlandet Hospital's crisis communication around the case of the “Flekkefjord doctor”. The ... -
Fra pensel til piksel. En multimodal diskursanalyse av nettstedene til to norske kunstmuseer.
(Master thesis, 2021)Tema for oppgaven er kunstmuseers utnyttelse av ny medieteknologi på nett. Å tilby museumsopplevelser via egne nettsteder er en ny arena for museene, og en arena i rask utvikling. Denne oppgaven kan sees som et bidrag til ... -
Bankers respons på koronakrisen. En studie av Sparebank 1 SR-Bank og Jæren Sparebanks kommunikasjon under koronapandemien.
(Master thesis, 2021)The purpose of this master thesis is to study how Sparebank 1 SR-Bank and Jæren Sparebank have responded to the corona pandemic, a crisis they had not planned for or anticipated. The study examines how the banks have ... -
«Med din støtte» En komparativ analyse av Redd Barnas virkemidler i kampanjer rettet mot nye og faste givere.
(Master thesis, 2021)The humanitarian field has grown rapidly over the last century and is constantly changing. The technological development has led to both limitations and opportunities for humanitarian ...