Blar i Master's theses in Social Communication på tittel
Viser treff 136-155 av 173
-
Samfunnsansvar i TINE En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av En undersøkelse av virksomhetens forståelse og kommunikasjon av emnet.
(Master thesis, 2015)(Konfidensiell til/confidential until 01.01.2021) -
Samfunnsansvar, veldedighet og omdømme : en studie av samfunnsansvar som veldedighet i Capgemini Norge
(Master thesis, 2016)I denne studien undersøkes det hva bedriftens samfunnsansvar er, og hvorfor Capgemini Norge engasjerer seg i bedriftens samfunnsansvar. Som teoretisk rammeverk har jeg benyttet meg av sentral litteratur på fagområdene ... -
Snikislamisering: samfunnsproblem eller velgerfrieri? : En diskursanalytisk analyse Syv [sic] Jensens kronikk "Dette er snikislamisering" publisert i VG høsten 2019
(Master thesis, 2019)The subject of this master's thesisis Siv Jensen's chronicle with the title "This is sneak-Islamization", publishedin VG on 2 September2019. Siv Jensen,who is currently the leader ofFrPand Minister of Finance, used the ... -
Språket er ikke nøytralt
(Master thesis, 2023)Sammendrag Med bakgrunn i HIV-epidemien på 80-tallet har reglene for blodgivning inneholdt en bestemmelse om at menn som har sex med menn ikke kan gi blod. Etter hvert som teknologien for å undersøke blod er blitt bedre ... -
Stedsprofilering – Voksent verktøy, men forskning i tenårene.
(Master thesis, 2015)I denne studien undersøkes det hva som kjennetegner oppfattet stedsattraktivitet, fokus og perspektiv i det strategiske utgangspunktet for stedsprofilerende arbeid. Oppgaven tar for seg stedsprofilerende arbeid i tre ... -
Strategisk kommunikasjon i sosiale medier : en studie av NSBs dialogiske kommunikasjon på Facebook
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes det hvordan virksomheter kan bruke sosiale medier i sitt arbeid med strategisk kommunikasjon. For å finne ut av dette vil jeg se på hvordan NSB bruker dialogisk kommunikasjon på Facebook for ... -
Sørlandsk identitet : en diskursanalyse av identitetsformidling på Sørlandet
(Master thesis, 2012)Formålet med denne oppgaven er å belyse hvordan identiteten på Sørlandet skapes og opprettholdes og hvordan enkelte aktører fungerer som identitetsformidlere av den sørlandske identiteten. Studien er todelt der den første ... -
Et teater på nett : et retorisk blikk på Riksteatrets bilde av seg selv på egen hjemmeside
(Master thesis, 2012)Bakgrunnen for denne oppgaven var ønsket om å fokusere på organisasjoners hjemmesider og undersøke hva disse kan si om avsenderen utover det som tilbys eller selges. Det konkrete utgangspunktet er å analysere hvordan ... -
Tillit når du trenger den mest : En kritisk diskursstudie av hvordan et folkemøte og prosessene rundt innvirket på kommunikasjonsklimaet mellom borgerne i Flekkefjord og ledelsen ved Sørlandet sykehus
(Master thesis, 2019)This critical discourse study shows how the communication climate and dialogue between Sørlandet hospital and the citizens of Flekkefjord was influenced by a public forum, and the processes surrounding it. This is done ... -
To medieselskapers flørt med pressen En kritisk diskursanalyse av FINN og TV 2s identitet, makt og legitimitet uttrykt gjennom pressemeldinger
(Master thesis, 2015)Formålet med denne masteroppgaven er å undersøke det interessante spenningsfeltet mellom PR- og kommunikasjonsaktører ved å se på pressemeldingen som et kommunikasjonsverktøy mellom de to aktørene. Det undersøkes ved å ... -
Trolling eller seriøs debatt En innholdsanalyse av nettavisenes kommentarfelt med blikk på deres demokratiske verdi
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven er en innholdsanalyse av kommentarfeltene hos tre norske nettaviser. Målet med analysen er å supplere og videreføre undersøkelsene Marte Winsvold gjorde i artikkelen Deliberation, Competition, or Practice?: ... -
Troverdighet og retorikk i sports- og turtøybransjen : En retorisk analyse av strategier og troverdighet på nettsidene til Stormberg og Bergans
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01-07-2022 -
«Trygghet når du trenger det mest» -krisekommunikasjon på liv og død. En retorisk tekstanalyse av Sørlandet sykehus sin krisekommunikasjon rundt saken om “Flekkefjord-legen”
(Master thesis, 2021)Based on 13 texts taken from NRK Sørlandet, Fædrelandsvennen and Sørlandet Hospital's website, this master's thesisseeks to analyze Sørlandet Hospital's crisis communication around the case of the “Flekkefjord doctor”. The ... -
TV-nyhetene i dag : En komparativ innholdsanalyse av Dagsrevyen og TV2-nyhetene
(Master thesis, 2017)Konfidensiell til / confidential until 01.01.2023 -
”Uforglemmelige øyeblikk skapes i naturen” En retorisk studie av Turistforeningens kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven undersøkes Turistforeningens (DNT) kommunikative praksiser på Facebook og Instagram i et retorisk perspektiv. Spørsmålene som søkes å besvares er følgende: Hva slags retoriske strategier preger ... -
Utenforjournalistikken- den Andre midt i blant oss : en studie av annengjøring i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden
(Master thesis, 2012)I denne oppgaven har jeg studert annengjøring og hvordan dette skapes i Fædrelandsvennens omtale av den såkalte barnevernsbanden. En slik annengjøring av grupper eller enkeltpersoner i vårt eget nærsamfunn har jeg kalt for ... -
Valget Norge ikke ble invitert til : En analyse av den norske mediedekningen av Europaparlamentsvalget 2019
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven foretar en kvantitativ innholdsanalyse for å kunne belyse hvordan norske nettmedier dekket Europaparlamentsvalget som fant sted 23-26. mai 2019.Oppgaven supplerer funnene med kvalitativt intervju. Det ... -
Varslersakene i Arbeiderpartiet : en analyse av krisehåndteringen i Giske-saken
(Master thesis, 2018)I desember 2017 tikker nyhetsmeldingene om upassende oppførsel fra Trond Giske inn. En kjempe i norsk poltikk blir anklaget for å ha gått over streken i sosiale settinger og utsatt egne partimedlemmer for ubehagelig og ... -
Velkommen til Norge : en studie av Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest-Agders kommunikasjon i sosiale medier
(Master thesis, 2016)I denne oppgaven undersøkes Refugees Welcome to Norway og Refugees Welcome to Vest- Agders kommunikative praksiser på Facebook med et fokus på retorisk og tematisk innhold. Spørsmålet som søkes å besvares er følgende: ...