• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Nordic Languages and Literature på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Nordic Languages and Literature
  • Blar i Master's theses in Nordic Languages and Literature på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Nordic and Media Studies
  • Master's theses in Nordic Languages and Literature
  • Blar i Master's theses in Nordic Languages and Literature på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Nordic Languages and Literature på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 23-42 av 94

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Fjernare og stadig nærmare : nærvær og fråvær i Jon Fosses lyrikk 

      Sørhaug, Jon Olav (Master thesis, 2006)
    • Fordypningsemnebloggen : prosessorientert skriving i moderne form 

      Granum, Trude Marie Syversen (Master thesis, 2016)
    • Forsidens rollespill : en komparativ multimodal analyse av forsider i to serbiske og to norske aviser 

      Djordjilovic, Olga (Master thesis, 2006)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i det faktum at avisforsder i dagens samfunn utnytter flere semiotiske ressurser. I oppgaven retter jeg derfor fokuset mot hvordan disse ulike semiotiske ressursene sammen danner en teksts ...
    • Frå gata til scenen : identitetsdanning i Bente Clods Englekraft-trilogi 

      Nielsen, Grace Elisabeth (Master thesis, 2012)
      Formålet med masteroppgåva har vore å rette merksemda mot identitetsproblematikken i Bente Clods bøker Englekraft (2000), I vilden sky (2001) og Himmelfald (2002). Hovudfokuset i oppgåva er identitetsutviklinga til ...
    • Fremstillingen av kvinnelige forfattere i den litterære skolekanon 

      Lande, Maria Berrum (Master thesis, 2010)
      Denne masteroppgaven undersøker hvordan den kvinnelige forfatter er representert og blir fremstilt i enkelte norskfaglige læreverk for den videregående skole, gjennom det 20. århundret. Lærebøkene jeg har valgt, skal ...
    • Grimstaddialekten : En undersøkelse av holdninger til egen dialekt blant unge i Grimstad kommune 

      Kalvehagen, Grete Resvik (Master thesis, 2017)
      Problemstillingen i denne undersøkelsen var «Hvilke holdninger har unge til egen dialekt i Grimstad kommune?». Dialekter er under stadig utvikling, og holdninger til egen dialekt kan være en viktig forklaringsfaktor. ...
    • Guds brente barn : Ein analyse av Tor Edvin og Håkon Dahl si bok Vi som ikke kommer til himmelen 

      Varen, Anne Berit Maurset (Master thesis, 2020)
      The book Vi som ikke kommer til himmelen by the two brothers Tor Edvin and HåkonDahl tells a story about a childhood of events that left them emotionally scarred. These wounds and the consequences of what they experienced ...
    • Gunnar Wærness’ Bli verden - et avantgardistisk kunstverk i rammen av en tegneserie? 

      Føreland, Line Reichelt (Master thesis, 2015)
      Gunnar Wærness ga i 2007 ut Bli verden, et upaginert verk hvor bilder og verbaltekst blandes til en slags visuelle dikt. Bilder og verbaltekst forekommer her i sammensetninger der billedlige og verbaltekstlige elementer ...
    • " Han æ´kje veldig fin syns æ, men han duge jo" : en studie av variasjon og endring i listadialekten 

      Omland, Hege Karin (Master thesis, 2009)
      Denne avhandlingen tar for seg listadialekten som studieobjekt. Målet med studien er å finne ut hvilke endringer som har skjedd i listadialekten de siste årene, samt å finne forklaringer på hvorfor noen unge listalendinger ...
    • Harald Rosenløw Eegs Stjernetrekker og Vrengt Dystopiske ungdomsromaner og intertekstuelle framtidsfabler 

      Aase, Margaretha Krug (Master thesis, 2015)
    • ”Her trengst ei forklaring, ei innleiing som eg ikkje veit kor vil føre” : En lesning av Ragnar Hovlands roman Stille natt 

      Olsen, Maria (Master thesis, 2018)
    • «Hva betyr det ordet, lærer?» En undersøkelse av nytten av språkteknologisk støtte av morsmålet når minoritetsspråklige elever på videregående skole skal forstå begreper i samfunnsfag på andrespråket sitt 

      Aamland, Idun (Master thesis, 2018)
      The topic of this master thesis is conceptual learning and conceptual comprehension among the minority language students in high school who have lived shortly in Norway. Through a study in an introductory class at Møglestu ...
    • «Hva betyr det ordet?» : En undersøkelse av hva slags nytteverdi språkteknologisk støtte kan ha når minoritetsspråklige elever på videregående skole skal forklare ord og uttrykk i samfunnsfag på andrespråket sitt 

      Aamland, Idun (Master thesis, 2018)
      The topic of this master thesis is wordlearningand receptive wordcomprehension among the minority language students in high school who have lived shortly in Norway. Through a study in an introductory class at a high school ...
    • Intonasjon i norsk som framandspråk : tyske studentars realisasjon av intonasjon i norsk 

      Nielsen, Anne Jorunn (Master thesis, 2012)
      Dette er ei oppgåve som er skriven om intonasjon i norsk som framandspråk. Målet med oppgåva har vore å forsøka å seia noko om kva tyske studentar som studerer norsk ved eit tysk universitet, gjer intonasjonsmessig sett ...
    • Jeg klarer meg : en analyse av det kompliserte mor-datter-forhold i moderne barne og ungdomslitteratur 

      Haugen, Silje (Master thesis, 2011)
    • "...jorden vi ärvde och lunden den gröna,"En økokritisk lesning av Evert Taubes sanglyrikk 

      Dahl, Kari Skår (Master thesis, 2021)
    • "Kanskje trenger barn og unge i dag mer enn noen gang å bli minnet om at vi faktisk ikke ble født i går." : Didaktiske muligheter i den historiske boksamlingen på Kristiansand katedralskole Gimle 

      Torkelsen, Silje Therese Mørka (Master thesis, 2017)
      Denne oppgaven er både deskriptiv og normativ. Den deskriptive delen tar sikte på å levere et sympatisk perspektiv på den historiske boksamlingen på KKG og de didaktiske mulighetene som byr seg frem i møtet med den. Senere ...
    • Kognitiv lingvistisk framstilling av grammatikken i undervisningen av norsk som fremmedspråk på A1 nivå 

      Stajic, Smiljana (Master thesis, 2014)
    • Kommunikasjon av helse og kosthold : en sosialsemiotisk analyse av Helsedirektoratets brosjyre Små grep, stor forskjell 

      Mørner, Liv Gunvor (Master thesis, 2014)
      Denne oppgaven omhandler den sosialsemiotiske analysen av Helsedirektoratets brosjyre i skrift og bilde: SMÅ GREP, STOR FORSKJELL. Tema for brosjyren er kommunikasjon av kosthold og helse, og representerer en del av ...
    • Korleis skriv den gode skrivaren? : Ein posisjoneringsanalyse bygd på Ongstad og Bakhtin 

      Solberg, Frøydis (Master thesis, 2017)
      This Master Thesis is a research of texts written for the final exam in Norwegian as first language at upper secondary school in spring 2016. The survey comprises texts written by students both from adult education centres ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit