• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Education på emneord 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Education på emneord "VDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 22

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Aksjonsforskning som refleksjonsgrunnlag for leseopplæringen i første klasse : hvordan kan tidlig intervensjon forebygge lesevansker? 

      Ose, Kenneth (Master thesis, 2010)
      Det er veldokumentert at barn med svake språklige forkunnskaper er særlig utsatt for å flate ut i leseutviklingen og dermed senere risikerer å bli utdifferensiert i opplæringen. Tidlig innsats i forhold til leseopplæringen ...
    • ASK og læring En studie av hvordan en skole legger til rette for å sikre et forsvarlig utbytte av opplæringen for en elev som bruker ASK. 

      Godtfredsen, Kristine Fossheim (Master thesis, 2015)
      Noen elever mangler helt eller delvis talespråk og har behov for det som kalles alternativ- og supplerende kommunikasjon (ASK). I 2012 ble retten til å få opplæring i egne kommunikasjonsformer og å få materiell tilpasset ...
    • «De skal jo mestre livet» En kvalitativ undersøkelse av fagpersoners arbeid med mestring i en institusjon for ungdom med atferdsvansker. 

      Andersen, Linn Beate (Master thesis, 2015)
      Hensikten med studien er å utforske hvordan fagpersoner i en institusjon for ungdom med atferdsvansker jobber med mestring, og hvilke utfordringer de møter på i dette arbeidet. Brukerne ved institusjonen viser en destruktiv ...
    • ”Det er jeg som kjenner barnet mitt best” En kvalitativ undersøkelse av foreldres opplevelsen av samarbeidet med skolen, med utgangspunkt i foreldre til barn som mottar spesialundervisning i grunnskolen 

      Bøthun, Oda Herum (Master thesis, 2015)
      Oppgaven tar utgangspunkt i kvalitativ undersøkelse av foreldre til barn som mottar spesialundervisning sin opplevelse av samarbeidet med skolen. Oppgaven har et perspektiv på foreldrenes opplevelse som utgangspunkt. ...
    • Disiplin i skolen : en fenomenografisk undersøkelse 

      Simonsen, Memona (Master thesis, 2009)
    • En case studie av ett barn som viser innagerende atferd 

      Kristiansen, Marianne (Master thesis, 2009)
      Denne oppgaven er en undersøkelse basert på et case som handler om en jente som viser innagerende atferd og hennes sosiale utfordringer. Jenta har fått diagnosen kronisk utmattelsessyndrom (ME), og hun er preget av ...
    • En kvalitativ undersøkelse : rådgivere og klienters opplevelse av rådgivningssamtalen innenfor Pedagogisk Psykologisk tjeneste, og et blikk på rådgivningssamtalens funksjon. 

      Andersen, Anne Gunn; Stiansen, Ida Haslerud (Master thesis, 2009)
    • Forebygging av frafall i videregående skole : hvordan er tidligere elever sine erfaringer med rådgivning og frafall i videregående skole, og hva kunne rådgiveren gjort annerledes? 

      Viken, Karoline (Master thesis, 2012)
      I dag har den videregående skole store utfordringer med å få flest mulig av elevene til å fullføre videregående opplæring, dette vil si og oppnå studiekompetanse eller yrkeskompetanse. Det er flere elever som avslutter ...
    • Fra pøbel til skolelys og fra skolelys til lei : endringsprosesser mellom anti-skolske og pro-skolske maskulinitetskonstruksjoner blant gutter i videregående skole 

      Raen, Audun (Master thesis, 2012)
      I den senere tid har det vært en økende grad av forskning rundt elever med anti-skolske holdninger i skolen, samt noe forskning også rundt elever med pro-skolske holdninger. Målet med denne oppgaven er å fokusere på ...
    • Førskolelærerne i samfunnets oppdragelses- og utdannelsesprosjekt. : systemteoretiske iakttagelser av førskolelærernes selvskapelse 

      Helland, Sissel; Bie, Kari Narum (Master thesis, 2008)
      Intensjonen med masteroppgaven er å beskrive Utdanningsforbundets og Kunnskapsdepartementets iakttakelser av førskolelærerne for så å diskutere hvordan disse iakttakelsene bidrar til å etablere førskolelærernes grenser. ...
    • Hold min hånd, men slipp den i tide : studenter og hjelpeapparatets erfaringer, om utfordringer psykiske lidelser medfører i studiehverdagen 

      Vaksdal, Torunn; Røkke, Camilla Midtbøen (Master thesis, 2012)
      I en rapport fra NIFU STEP, i 2010, kommer det frem at det i løpet av de siste 10 årene, har vært et økt fokus på at personer i underrepresenterte grupper, skal kunne ta høyere utdanning, på lik linje med alle andre i vårt ...
    • Innvandrere og høyere utdanning, en annen side av historie : en kvalitativ undersøkelse om innvandrere som har valgt å ta høyere utdanning i Norge, deres forklaring av valget og forventningene de har til valget 

      Campos-Betancur, Paola Andrea (Master thesis, 2012)
      Diskusjonen om innvandrere i Norge øker bestandig i det offentlige rom, lav deltakelse og lite engasjement fra innvandreres side, er det som kan sies oppsummerer diskusjonen. Målet med denne undersøkelsen har vært først ...
    • "Jeg trodde jeg var dum!" en undersøkelse av dyslektiske studenters oppfatning av egen intelligens og hva den kan bety for deres arbeidsinnsats og utholdenhet 

      Van der Goes, Johanna (Master thesis, 2014)
      Innenfor skolens kontekst får barn med dysleksi ofte negative reaksjoner fra lærere og sine medelever. Dette gjør dem sårbare for å utvikle en følelse at de kan mindre enn andre og at de er dumme. En slik følelse kan ...
    • Kaos før ankomst? : foreldres opplevelse av utfordringer i forhold til adoptivbarn med diagnosen reactive attachment disorder (RAD) 

      Haugesten, Monica Lorentsen (Master thesis, 2012)
      Målet med denne undersøkelsen er å belyse utfordringer knyttet opp mot tap av tilknytning i tidlige barneår hos adoptivbarn, og konsekvensene av dette tapet i de nye familiene de nå lever i. Gjennom forskning og empirisk ...
    • Kreative prosesser i entreprenørskapsprogrammer 

      Sødal, Espen (Master thesis, 2010)
      Kreativitet og entreprenørskap har kommet i fokus i utdanningssektoren de siste årene og ulike pedagogiske programmer er lansert for å fremme kreativitet og nyskaping i skolen (Kunnskapsdepartementet, 2009). Bakgrunnen ...
    • Mellom tallene : en fortolkende tilnærming til en surveyundersøkelse om detnasjonale kvalitetsvurderingssystemet (NKVS) 

      Stray, Ingunn Elisabeth (Master thesis, 2008)
      Oppgaven tar utgangspunkt i en survey rettet mot lærere i videregående skole, gjennomført i forbindelse med en evaluering av Det nasjonale kvalitetsvurderingssystemet (NKVS) som ble foretatt i 2006. Formålet med oppgaven ...
    • Oppdag meg! : en undersøkelse om læreres kunnskap om seksuelle overgrepmot barn 

      Sire, Karianne (Master thesis, 2008)
      Denne oppgaven beskriver en kvalitativ undersøkelse som tar for seg temaet seksuelle overgrep mot barn. Oppgavens overordnede problemstilling er ”Hvilke kunnskaper er nødvendig for at lærere skal kunne oppdage barn som ...
    • Opplæring av pasienter med kronisk sykdom : en analyse av hvordan pedagogisk kunnskap kan bidra til bedre opplæring 

      Jenssen, Kirsti (Master thesis, 2010)
      Pasientopplæring er et aktuelt tema både på den politiske og den pedagogiske arena. Myndighetene ønsker at forholdene skal legges til rette for økt opplæring av pasienter slik at bedre helse opprettholdes lenge og kostnader ...
    • "De positive foreldrene sier unnskyld" : en kritisk studie av skole-hjemsamarbeid basert på delerav Michel Foucaults maktanalyse med hovedvekt på styringsbegrepene dominans, strategi og regjering 

      Østrem, Julie Endresen (Master thesis, 2011)
      Denne masteroppgaven er en kritisk studie av ”skole- hjemsamarbeid” basert på deler av Michel Foucaults maktanalyse, med hovedvekt på styringsbegrepene dominans, strategi og regjering. Dominant styring innebærer at A ...
    • Underveis, å lære norsk - en studie av opplevelsen av ulike strategier for norskopplæring 

      Larsen, Inger Johanne (Master thesis, 2010)
      Denne masteroppgaven beskriver en studie som har som mål å kartlegge voksne innvandreres opplevelse av to ulike undervisningsformer ved språkopplæringen. Deltakerne mottar tradisjonell undervisning og en IKT støttet ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit