Blar i Master's theses in Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Psykologi: 260"
Viser treff 1-5 av 5
-
Barneskolelæreres erfaringer i arbeidet med å utvikle elevers emosjonelle kompetanse : En tematisk analyse av læreres erfaringer fra LINK-prosjektet med fokus på utvalgte verktøy og betydningen av trygghet
(Master thesis, 2019)Livsmestring er et at detverrfaglige temaer i fagfornyelsen i utarbeidingen av dennye læreplanen som kommer i 2020. I den forbindelse trekkes emosjonelle ferdigheter som ett av elementene som har stor betydning for ... -
Communication Apprehension in EFL classrooms in Lower Secondary Schools : A case study of English teachers’ awareness of speech anxiety in their own classroom and what they do to alleviate students’ anxiety
(Master thesis, 2019)This thesis studies educators’ awareness offoreign language anxiety (FLA), specifically communication apprehension,in Norwegian lower secondary schools. Communication is a key skillnecessary to masteringforeign languages, ... -
Hvilke faktorer påvirker avgangselever ved videregående skoler sin intensjon om å søke, eller ikke søke, på barnehagelærerutdanning? : En kvantitativ spørreundersøkelse basert på Teorien om planlagt atferd
(Master thesis, 2017)Despite the fact that the kindergarten teacher education is a university course that has grown in the number of applicants in the recent years, there is still a need for more educated kindergarten teachers. The topic that ... -
#Makeadifference : A thesis exploring motivations and purpose for social media use within Norwegian Citizen Initiatives for Global Solidarity
(Master thesis, 2021)This thesis explores motivations and purpose for social media use within nine Norwegian Citizen Initiatives for Global Solidarity (CIGS). There is little research about these small development actors in Norway and especially ... -
Samregulering i skolen : En kvalitativ studie om læreres beskrivelser av emosjoner og deres rolle i elevenes emosjonelle selvregulering på 1.trinn
(Master thesis, 2018)Emosjoner omringer oss i hverdagen, og spiller en betydningsfull rolle i vår utvikling og fungering i livet (Tetzchner, 2001). Det er derfor svært viktig at vi evner å regulere våre emosjoner i henhold til den sosiale ...