• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Education på emneord 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-19 av 19

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • ADHD som diagnose : en vurdering av ADHD-diagnosens gyldighet og pålitelighet, og av det metateoretiske grunnlaget for diagnosen 

      Bjorvatn, Pia Berger (Master thesis, 2007)
      For noen år siden publiserte fem kanadiske psykiatere artikkelen ”Patologi i Hundremetersskogen”. Der brukte de moderne diagnosesystemer på skikkelsene i A. A. Milnes klassiske barnebøker, og det viste seg at Ole Brumm ...
    • «Å snakke med hjertet» -Ivaretakelse av elever med atferdsvansker -En kvalitativ studie av hvordan tre grunnskolelærere og tre fagarbeidere ivaretar elever med atferdsvansker, og hvordan de opplever sin relasjon til disse elevene. 

      Christensen, Sofie Kløcker (Master thesis, 2020)
    • Barn med særlige behov : Foreldres opplevelse av samarbeid med barnehage, skole og offentlige støtteapparater 

      Aas, Elise Edvang (Master thesis, 2019)
    • Det er ikke mulig å ikke kommunisere : Mulighet for dialog og positiv relasjon mellom lærer og elev med selektiv mutisme ved bruk av digitale verktøy 

      Lucicanin-Osmanovic, Edisa (Master thesis, 2018)
      Bakgrunn Selektiv mutisme beskriver barn og voksne som konsekvent ikke snakker i en eller flere bestemte sosiale situasjoner, til tross for at de snakker fritt i andre situasjoner (Lundahl, Ørbeck & Kristensen, 2012). ...
    • Det gode samarbeidet mellom kontaktlærer og spesialpedagog 

      Sørensen, Maria (Master thesis, 2020)
    • En empirisk undersøkelse av hvordan lærerstudentene utvikler egen relasjonskompetanse gjennom praksisopplæring 

      Jørgensen, Christine (Master thesis, 2020)
      Oppgavens tittel er En empirisk undersøkelse av hvordan lærerstudentene utvikler egen relasjonskompetanse gjennom praksisopplæring. Denne knytter seg til problemstillingen som utgjør to deler. a) Hvordan tematiseres ...
    • En god skolestart for alle elever En kvalitativ studie om hvordan kontaktlærere legger til rette for at alle elever skal oppleve en god skolestart, med særlig fokus på barn med spesialpedagogiske behov. 

      Tysnes, Kristine (Master thesis, 2020)
    • En kvalitativ studie av lærerens tilrettelegging av behovet for autonomi, behovet for kompetanse og behovet for tilhørighet 

      Andersen, Martine (Master thesis, 2021)
    • Holistisk pedagogikk: dannelse hinsides dannelse : en teoretisk komparativ analyse av den vestlige danningsteori og holistisk pedagogikk 

      Carina, Harsund (Master thesis, 2013)
      Denne oppgaven har til hensikt å sammenlikne to tradisjoner som hver for seg behandler spørsmålet om menneskelig transformasjon til noe bedre og veien dit. Dette er tradisjoner som underveis i oppgaven viser å legge vekt ...
    • Hvordan bidrar kollegaveiledning til læring i jobbkonsulenters praksis? En studie av en arbeids-og inkluderingsbedrift. En kvalitativ studies om utforsker faktoreri kollegaveiledningen som bidrar til og er til hinder for læringsarbeidet opp mot jobbkonsulenters praksis i en arbeids-og inkluderingsbedrift. 

      Evensen, Kristian Andre (Master thesis, 2020)
    • Hvordan mener spesialpedagogisk koordinator forholdene ligger til rette for at de kan ivareta og videreutvikle de spesialpedagogiske oppgavene på skolen? En kvalitativ intervjustudie om spesialpedagogisk koordinators profesjonsutøvelse i skolen 

      Undheim, Alice Eikeland (Master thesis, 2020)
    • Jenter i en migrasjonskontekst Hvilken rolle spiller skole og utdanning i migrasjonsjenters kjønnskonstruksjon? Utfordringer og muligheter 

      Sundli, Mari Aune (Master thesis, 2020)
    • Mobbing i høyere utdanning. En kvalitativ studie av hvordan forelesere ved universitetet forstår og opplever mobbing blant studenter 

      Rusti, Tina Maria Villoro (Master thesis, 2020)
    • Osloskoleflyktningen - Nasjonale prøvers samarbeidsagent : en kvalitativ undersøkelse av skoleledere og læreres samarbeid rundt nasjonale prøver ved to skoler i Aust-Agder 

      Torbjørn, Aanesland (Master thesis, 2013)
      I flere rapporter er det kommet frem at arbeidet med nasjonale prøver synes utfordrende for både skoleledelse og lærere. Dette er en kvalitativ undersøkelse som ser på; hvordan det samarbeides om nasjonale prøver ved to ...
    • Samanhengen mellom tospråklegheit og utvikling av eksekutive funksjonar i tidleg barndom. Ein systematisk litteraturstudie 

      Taylor, Chloe Linnea (Master thesis, 2020)
    • Se meg, og forstå meg! Hvordan ivaretar ansatte i skolen barn ved bekymring om seksuelle overgrep?–et fenomenologisk og hermeneutisk arbeid 

      Reinertsen, Rita Gundersen (Master thesis, 2020)
    • Skoleledernes arbeid med implementeringen av Kunnskapsløftet 2020. En mixed-methods studie om betydningen av støtte og eierskap knyttet til arbeidet med implementeringen i videregående skole. 

      Njerve, Bojana Katharina (Master thesis, 2021)
    • TALESTYRT SKRIVING En kvalitativ studie om læreres holdninger til og erfaringer med talestyrt skriving som verktøy for å fremme mestring og inkludering for elever med lese-og skrivevansker. 

      Midgard, Ingun (Master thesis, 2020)
    • Unges psykiske helse og livsmestring En kvantitativ studie om foreldres forventninger og støtte og deres påvirkning på unges psykiske helse og livsmestring, med et særlig fokus på jentenes opplevelse av dette. 

      Kjær, Ida Kristoffersen (Master thesis, 2020)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit