• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Education på emneord 
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
  •   Hjem
  • Faculty of Humanities and Education
  • Department of Education
  • Master's theses in Education
  • Blar i Master's theses in Education på emneord
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Education på emneord "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 33

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • «Alle mann på dekk» : Utvikling av profesjonell kapital hos yrkesfaglærerne i Agder 

      Myhre, Sunniva (Master thesis, 2018)
      Strategiplanene, som omhandler kompetanseheving hos lærerne, fokuserer i dag på hvordan organisatoriske forhold virker inn på hvordan kompetanse utvikles, brukes og formidles innenfor den enkelte skole og skoler imellom ...
    • Barneskolelæreres erfaringer i arbeidet med å utvikle elevers emosjonelle kompetanse : En tematisk analyse av læreres erfaringer fra LINK-prosjektet med fokus på utvalgte verktøy og betydningen av trygghet 

      Øien, Ida (Master thesis, 2019)
      Livsmestring er et at detverrfaglige temaer i fagfornyelsen i utarbeidingen av dennye læreplanen som kommer i 2020. I den forbindelse trekkes emosjonelle ferdigheter som ett av elementene som har stor betydning for ...
    • Bruk av iPad i tilpasset opplæring : en flermetodestudie av ungdomsskoleelevers erfaringer og synspunkter med bruk av iPad som verktøy i tilpasset opplæring 

      Aas-Lyngby, Elisabeth (Master thesis, 2016)
      Studiens hensikt er å belyse hvordan elever ved en ungdomsskole med iPad 1:1 opplever bruken av iPad i lys av skolens tilpassede opplæring. Lærere ønsker å gi en opplæring som ivaretar skolens mangfold av elever, men ...
    • Communication Apprehension in EFL classrooms in Lower Secondary Schools : A case study of English teachers’ awareness of speech anxiety in their own classroom and what they do to alleviate students’ anxiety 

      Skogseid, Gina Merethe (Master thesis, 2019)
      This thesis studies educators’ awareness offoreign language anxiety (FLA), specifically communication apprehension,in Norwegian lower secondary schools. Communication is a key skillnecessary to masteringforeign languages, ...
    • Computer Games and ESL Learning : A scientific literature review with hypothetical classroom sessions 

      Hansen, Jonas Bjørkå (Master thesis, 2018)
      The aim of this thesis is to explore scientific literature on the use of computer games as a tool for second language learning, and to use reviewed literature to create hypothetical classrooms sessions in which computer ...
    • Det forestilte fellesskapet i den norske skolen i dag : En kritisk diskursanalyse 

      Gardå, Gro (Master thesis, 2018)
      Med innføringen av standardiserte tester som for eksempel PISA, har det oppstått nye problemstillinger i skolene i Norge. Disse problemene kan knyttes til den nordiske didaktikkens kjerne som handler om individenes ...
    • Det handler om å ”Tenke sjæl” : "Hvilke etiske perspektiver ligger til grunn når miljøterapeuter anvender miljøregler?" 

      Jarlsby, Susann Teresie (Master thesis, 2018)
      Norge bor det ca 21.000 mennesker med utviklingshemming. Deres boforhold og levevilkår endret seg etter at HVPU reformen som startet på 1990 tallet. Gjennom høringer, stortingsvedtak, tilrettelegging, forskning og erfaring ...
    • «Det har vært krevende, men også veldig spennende, interessant og frustrerende» : En kvalitativ studie av erfaringer med et systemforankret endringsarbeid i barnehagen 

      Larsen, Maria (Master thesis, 2017)
      Konfidensiell til / confidential until 01.01.2023
    • Du, jeg og vi sammen : En etnografisk feltundersøkelse om implementering av barnas medvirkning i barnehagens hverdag 

      Macheleid, Susen (Master thesis, 2018)
      Hensikten med denne undersøkelsen er å belyse implementeringen av barnasmedvirkning i barnehagen. Barnas mulighet for å kunne påvirke sinegen hverdag i institusjonen er et område som til tross for omfattende forskning og ...
    • EIBIs medvirkningsaspekter og ivaretakelse av barn med autisme : En kvalitativ studie – med fokus på barns medvirkning 

      Renstrøm, Camilla Adela (Master thesis, 2019)
    • Elevenes faglige egenvurdering- Skrivebordstanker eller verdifullt læringsverktøy? : En empirisk studie av et utvalg læreres erfaringer med å legge til rette for elevenes faglige egenvurdering på videregående trinn 

      Kile, Camilla Førsund (Master thesis, 2018)
      Temaet i denne oppgaven er faglig egenvurdering, og formålet er å undersøke hvordan lærere legger til rette for elevenes faglige egenvurdering på videregående trinn. Problemstillingen er som følger: «Hvordan forstår et ...
    • En kvalitativ studie av læreres holdninger og identitet ved implementering av livsmestringsbegrepet i skolen 

      Andersen, Linda (Master thesis, 2019)
      Fra høsten 2020 blir nye læreplaner tatt i bruk hvor tverrfaglige temaer skal inni skolen. Et av de tverrfaglige temaene er livsmestring (Kunnskapsdepartementet,2017). RVTS og R-Bup har i den anledning utarbeidet ...
    • Et kvalitativt casestudie av fenomenet undervisningsprogrammer : Med utgangspunkt i undervisningsprogrammet LINK – Livsmestring i Norske Klasserom 

      Wisted, Veslemøy (Master thesis, 2019)
      I denne studien har jeg undersøkt følgende problemstilling: Hvordan bidrar det atferds-og emosjonsregulerende undervisningsprogrammet LINK til å påvirke standarden for normativ atferd? Dette har jeg undersøkt med utgangspunkt ...
    • Forståelsen av mobbing : En kvalitativ studie med fokus på elevers forståelse av etablerte definisjoner av mobbing 

      Solberg, Thale Christin (Master thesis, 2019)
      Denne studien bygger på datamateriale fra «Elevenes blikk for mobbing». Den tar for seg to sentrale spørsmål fra undersøkelsen for å svare på problemstillingen:«Hvilken betydning virker etablerte, teoretiske definisjoner ...
    • Hva står på planen i dag? : Et etnografisk arbeid om barnehagelærerens bruk av styringsdokumenter i planlegging og gjennomføring av aktiviteter i barnehagen 

      Dale, Trine Smiseth (Master thesis, 2017)
      Hensikten med denne undersøkelsen er å belyse styringsdokumentenes rolle i planlegging og gjennomføring av aktiviteter i barnehagen. Bakgrunnen for undersøkelsen er debatten om økt læringstrykk, som har foregått i kjølvannet ...
    • Hvilke faktorer påvirker avgangselever ved videregående skoler sin intensjon om å søke, eller ikke søke, på barnehagelærerutdanning? : En kvantitativ spørreundersøkelse basert på Teorien om planlagt atferd 

      Severinsen, Renate (Master thesis, 2017)
      Despite the fact that the kindergarten teacher education is a university course that has grown in the number of applicants in the recent years, there is still a need for more educated kindergarten teachers. The topic that ...
    • Identifisering av dysleksi hos personer som har et annet morsmål enn norsk : En gjennomgang av skandinavisk forskningslitteratur 

      Berntsen, Helene (Master thesis, 2019)
      Formål:Formålet med denne studien er å belyse hva tidligere forskningi Skandinavia,frembringer av kunnskap omidentifisering av dysleksi på et andrespråk. Deretter har målet vært å undersøke hvorvidt denne forskningen kan ...
    • Karriereveiledning for elever med nedsatt funksjonsevne i videregående skole: En intervjuundersøkelse av fire veilederes erfaringer 

      Jordbru, Marie Denice (Master thesis, 2017)
      Denne masteroppgaven har tatt for seg karriereveiledning for elever med nedsatt funksjonsevne i den videregående skolen. Det har vært fokus på hvordan veilederen gjennom karriereveiledning kan hjelpe eleven til å ta ...
    • Karriereveiledning som gir tro på mestring? : En kvalitativ studie av hvordan karriereveiledningssamtaler ved et universitet i Norge påvirker studenters opplevelser av mestring knyttet til ansettelsesbarhet og karrierekompetanser 

      Dyrop, Jørgen (Master thesis, 2019)
      I denne masteroppgaven utforskesstudenters erfaringer og opplevelser fra karriereveilednings-samtaleri høyere utdanning. Dette ser detut til å eksistere relativt lite forskning påfra før.Temaet fremstår derimotsom ...
    • «Man må jo kunne si ifra om produktet er bra eller dårlig liksom...» : En kvalitativ studie om studentmedvirkning i studier på universitetsnivå 

      Grimsli, Silje Hammerstad (Master thesis, 2019)
      Prinsippet om studentmedvirkning er lovfestet i Lov om universiteter og høyskoler og nedfelt i ulike sentrale og lokale forskrifter. Dette viser at politikere og ledere mener at studenter bør ha medvirkning på saker i ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit