• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 41-60 av 158

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • En undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning 

      Omland, Leif Johannes (Master thesis, 2008)
      Tittelen på denne masteroppgaven er en undersøkelse av problemene sykepleierstudenter møter i medikamentregning. Jeg har i arbeidet mitt fulgt undervisningen i medikamentregningskurset ved Universitetet i Agders avdelinger ...
    • En ungdomsskolelærers oppfatning om bruk av praktiske aktiviteter i matematikkundervisningen 

      Hofstedt, Ann Katrin (Master thesis, 2015)
      The aim of this study was to illuminate a teacher’s beliefs and attitudes towards practical activities in mathematics. To reveal this, I developed a teaching plan consisting of four activities. In which the students were ...
    • Et introduksjonskurs til GeoGebra : en designstudie av introduksjonskurset med fokus på å lære å bruke i 1T i videregående skole 

      Rislaa, Hege Aamdal (Master thesis, 2016)
      As a teacher, I have observed over the past years a change in focus on the use of tools in the teaching of mathematics. Starting in spring 2015 the use of digital tools by students will be a requirement in the examinations ...
    • EVU-studenters oppfattelse av nytte ved analyse av egne elevers resonnement og argumentasjon – En kvalitativ casestudie 

      Nilsen, Karoline Kongshavn (Master thesis, 2021)
      This qualitative case study investigated what in-service teachers viewed as useful in evaluating their own students' reasoning and argumentation. This was done in response to the following research question: How do in-service ...
    • Forskningsbasert lærerutdanning i matematikk : hva betyr forskningsbasert undervisning for GLU studentene i MA-149? 

      Lise, Storebø (Master thesis, 2013)
      It is enshrined in law and regulation that all higher education should be research-based and research-oriented. How a research-based approach should be reflected in the education is not defined clearly, so there is room ...
    • Geogebra for læring? : Elevers bruk av geogebra for utforskning - En sammenliknende case-studie av elevarbeid med og uten GeoGebra 

      Vik, Jon Magnus Vaagland (Master thesis, 2021)
      In the new curriculum, LK20, digital skills are defined as a basic skill. It is important for teachers to be able to make reasoned assessments of how digital aids affect students' work in order to use them as a mediating ...
    • Grunnskolelærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet : En casestudie av lærerstudenters forståelse av funksjonsbegrepet før de møter begrepet i egen utdanning 

      Tøndevold, Mathias Bang (Master thesis, 2018)
      This master thesis intends to study preservice teachers at the teacher education master program grade 5-10 and their understanding of the concept of functions. The thesis attempts to answer two different research questions. ...
    • Gutter og jenters opplevelse av matematikk En studie av ungdomsskoleelevers oppfatninger og holdninger til matematikk 

      Flatebø, Anne (Master thesis, 2015)
      There are many studies focusing on mathematics in school with particular attention to boys’ and girls’ perspective. I want to give a new contribution that considers whether there are differences in how boys and girls see ...
    • Hat for matematikk : En kartlegging av tre voksnes hat for matematikk 

      Habberstad, Selje (Master thesis, 2019)
      This research is a qualitative case study with the aim to canvas individuals’ hate towards maths. Hate is not a feeling one is born with and is something that arises unconsciously as a consequence of different experiences ...
    • How upper secondary students solve algebraic word problems in the area of mathematical modelling : A case study of one group of Norwegian students 

      Afram, Obed Opoku (Master thesis, 2019)
      For å imøtekomme nye utfordringer på skolen, i jobb og i livet, kan elever ha behov for åtilpasse og utvide den matematikken de kan. Dette krever at elever evner, i noen grad, åsette skolematematikken i forbindelse med ...
    • Hva karakteriserer S1-elevers algebraiske og grafiske løsninger av ulikheter? : En kvalitativ studie av en S1-klasses arbeid med lineære og kvadratiske ulikheter 

      Dahlstrøm, Kristin Lande (Master thesis, 2019)
      Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024
    • Hva kjennetegner matematikkundervisningen i to 8.klasser? : En kvalitativ studie av to matematikklærere i 8.klasse og deres synspunkter på egen undervisning og klasse 

      Coward, Eva (Master thesis, 2019)
      This study is titled «What characterizes the maths teaching in two classes from the 8th grade”. It is a qualitative study of two maths teachers in the 8th grade and their views on their own teaching and class. The purpose ...
    • Hva mener du, lærer? : kommunikasjonsproblemer i matematikk-klasserommet 

      Frigstad, Anette (Master thesis, 2010)
      I masteroppgaven min fokuserer jeg på misforståelser/miskommunikasjon i matematikkundervisningen. Jeg har fått tilgang til videoer fra tre klasser (1. klasse, videregående skole) som jobbet med et inquirybasert opplegg i ...
    • Hvordan integreres digital teknologi i matematikkundervisningen? 

      Røed, Natalie (Master thesis, 2020)
    • Hvordan kan problemløsning brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppe arbeid på videregående skole? 

      Ibraimi, Nait (Master thesis, 2018)
      Research on collaborative learning has been ongoing for almost 30 years since the first studies in this topic in 1988 (Akdemir & Arslan, 2012). There were researchers Roger T. & David W. Johnson in the study Cooperative ...
    • Hvordan kan problemløsningsoppgaver om funksjoner og modellering brukes som et verktøy for tilpasset opplæring i gruppearbeid på videregående skole? 

      Ibraimi, Nait (Master thesis, 2020)
    • IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen 

      Nilsen, Marius (Master thesis, 2011)
      The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ...
    • IKT i matematikkopplæringen- tidstjuv eller tryllemiddel? : en studie av faktorer som kan påvirke bruken av IKT generelt og GeoGebra spesielt hos lærere og elever på 10. og 11. årstrinn 

      Hals, Sigbjørn (Master thesis, 2010)
      Denne oppgaven er basert på en studie av svar på et elektronisk spørreskjema som jeg designet ut fra en kombinasjon av egne problemstillinger, relevant forskningslitteratur og tilsvarende internasjonale studier. Jeg mottok ...
    • IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole 

      Rossevatn, Odd Erik (Master thesis, 2006)
      Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ...
    • Improving understanding of logarithms by using the approach of repeated division 

      Ansah, Isaac (Master thesis, 2016)
      Empirical evidence from research (Chua & Wood, 2005) and my own experience as a teacher point to the difficulties in teaching logarithms in schools. Students find logarithm related questions difficult. They see ‘log’ as a ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit