• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel 
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
  •   Hjem
  • Faculty of Engineering and Science
  • Department of Mathematical Sciences
  • Master's theses in Mathematics Education
  • Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Master's theses in Mathematics Education på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 158

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A model to analyse algebraic tasks solved by students : a comparative study from Finland and Norway 

      Oikarainen, Vuokko (Master thesis, 2013)
      Participating in the international VIDEOMAT-project, which is accomplished by four universities from Finland, Norway, Sweden and California (USA), this master thesis has beenbased on a comparative study about the introduction ...
    • Achivement of 9th and 11th grade students in algebra and numbers : research based on data from the KUL - LCM project 

      Log, Emilia Lambeva (Master thesis, 2007)
      The project Learning Communities in Mathematics (LCM) is a project established by the Agder University College (HiA) in 2004 and supported by the Research Council of Norway. The aims of the project include to design and ...
    • Affektive sider knyttet til matematikklæring 

      Bekkeseth, Vivi-Ann Pedersen (Master thesis, 2009)
      Denne masteroppgaven handler om yrkesskoleelevers affektive sider knyttet til matematikkfaget. Jeg har fulgt en Vg1-klasse på yrkesfaglig studieretning, rørleggerutdanningen, over noen uker. Jeg har prøvd å se på hva som ...
    • Albanian upper secondary students´ ways of working with equations : a case study based on task-based interviews 

      Kadija, Besara (Master thesis, 2010)
      Equations are an important part in algebra in the Albanian school mathematics curriculum. This case study focuses on the way six Albanian students approach and solve equations. The students that took part were in the first ...
    • Algebra i lærebøker 8. trinn : en komparativ studie av lærebøkers introduksjon til algebra 

      Svenning, Line (Master thesis, 2013)
      Denne masteroppgaven er en komparativ studie av lærebøker og deres introduksjon av algebra. Det største fokuset i masteroppgaven ligger på lærebøkenes arbeidsoppgaver, og på sammenhengen mellom deres utforming og elevers ...
    • An exploratory study of Grade 8 Albanian students' solution processes in mathemathics word problems 

      Djepaxhija, Brikena (Master thesis, 2012)
      This dissertation is a case study, which set out to explore Grade 8 Albanian students‟ difficulties in mathematics word problems‟ solution processes. In particular the present study explores the role of two factors, these ...
    • Analyse av en muntlig og en digital vurdering i matematikk 

      Bjordal, Lene (Master thesis, 2018)
      The aim of this study is to analyze two different forms of assessment; an oral test and an assessment using the web-based program “Multi Smart Øving”. This study is based on the research question: How do the students ...
    • Analyse av testresultater fra KUL-LCM prosjektet i 4. og 7.klasse med vekt på fjerde trinn 

      Bjørkås, Liv Jorunn (Master thesis, 2009)
      Prosjektet Læringsfellesskap i matematikk (LCM) foregikk i perioden fra januar 2004 til desember 2007. Norges forskningsråd gav støtte til prosjektet under programmet Kunnskap, Utdanning og Læring (KUL). LCM-prosjektet ...
    • Andreklassingers arbeid med problemløsningsoppgaver : Et semiotisk perspektiv 

      Lia, Marte (Master thesis, 2019)
      This master thesis presentsaqualitative case study whichexplore year 2 students work with problem solving tasks, in a semiotic perspective. In the study, three small groups were observed while working with problem solving ...
    • Begreper i sannsynlighet og statistikk på første trinn i videregående skole : en studie av elevers respons på oppgaver om utvalgte begreper 

      Aga, Lars (Master thesis, 2008)
      Denne masteroppgaven handler om begrepsforståelsen i emnet statistikk og sannsynlighet til elever i den videregående skolen. Det er valgt ut noen begreper som elevene er blitt testet i. Dette er gjort ved hjelp av en ...
    • Begrunnelse og resonnement i divisjon av brøk : En case studie av hvordan åttende trinns elever begrunner og resonnerer når de løser divisjon av brøk oppgaver 

      Grimsrud, Kristin (Master thesis, 2019)
      Fractionsarethe most complex numbers students meet in Elementaryschool and a complex concept (Bulgar, 2002).In addition, division of fraction is considered themost mechanical andleast understood algorithm(Tirosh, ...
    • Bevisnivåer i skolematematikken : En kvalitativ casestudie av lærerens identifikasjon av bevisnivåer i 10. trinns elevers skriftlige argumentasjon 

      Omlid, Olav (Master thesis, 2020)
    • Bruk av iPad i matematikkundervisning på ungdomstrinnet : En kvalitativ studie om hvordan lærere tar i bruk iPad i matematikkundervisning og hvordan lærere legger til rette for at elever kan bruker iPad på en skapende og kreativ måte 

      Wåland, Trine (Master thesis, 2020)
    • Bruk av video i matematikkundervisning En kvalitativ studie av produksjon og bruk av undervisningsvideoer i matematikkundervisning. 

      Fidje, Anders Støle (Master thesis, 2015)
      The aim of this thesis is to gain insight into three teachers ' thoughts about their own educational videos in mathematics. In addition, I will examine how a course with extensive use of videos can work in practice. The ...
    • Brøkbegreper på mellomtrinnet : En studie av hvilke brøkbegreper som er observerbare hos elever på 6.trinn 

      Lunden, Christina (Master thesis, 2019)
      Konfidensiell til / confidential until 01.07.2024
    • Den Virtuelle Matematikkskolen - Ungdomstrinnet : En studie av hvilke pedagogiske konsekvenser bruk av nettressursen DVM-U kan føre med seg 

      Wasmuth, Maria Skotte (Master thesis, 2016)
      Many lower secondary school students struggle with mathematics and with motivation in the subject. To improve student achievement and motivation in mathematics, The Norwegian Centre for ICT in Education and The Norwegian ...
    • "Descartes' parabola" and the traditional parabola : a reconstruction of a historical method with the help of the "mathematica" program 

      Vigneswaran, Theivendram (Master thesis, 2007)
      This study concentrates on Descartes’ geometry, especially the Descartes’ parabola and traditional parabola. Who is Descartes? René Descartes (1596-1650) was a 17th century French philosopher, mathematician and a man of ...
    • Design og bruk av modelleringsoppgaver i klasserommet : En forskningsstudie om hvordan en designer modelleringsoppgaver 

      Aasarmoen, Tiril Kristine (Master thesis, 2021)
      Modeling is a mathematical skill that connects mathematics to the real world. Mathematical modeling has been a part of the new curriculum, LK20. Modeling will therefore get an extra attention in the teaching the mathematical ...
    • Digital teknologi i matematikkundervisningen : En kvalitativ studie om hvordan digital teknologi integreres i matematikkundervisningen på 1.-7. trinn 

      Haslemo, Amanda (Master thesis, 2020)
    • DVM-U som verktøy for lærere 

      Pettersen, Arvid Gullestad (Master thesis, 2018)
      Digital learning tools comes in different forms, and a common factor for them is that their goal is to be a tool that helps in students learning process. For this occasion will I take a look at «Den Virtuelle Matematikkskolen» ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit