Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 193-212 av 382
-
Laboratory mathematics: learning equations with a double-winch as a tool
(Master thesis, 2014)Many studies show that algebra is perceived by pupils as an abstract, difficult to understand subject with almost no connections to every-day reality. Therefore, the motivation for this research was to find out what helps ... -
Learning mathematics through mathematical modelling : a study of secondary school students in Nigeria
(Master thesis, 2014)The focus of this study is to investigate the impact that mathematical modelling activities may have in the learning process of mathematics amongst observed Nigerian secondary school students. I also wish to find out in ... -
Learning to teach a mathematical emotional orientation
(For the Learning of Mathematics; no. 40, Chapter; Peer reviewed, 2020) -
Lekbasert læring i matematikk på 2. trinn : En studie av elevers deltakelse i lekaktiviteter og deres læring av matematikk gjennom dette
(Master thesis, 2021)This study is about playful teaching in mathematics in the second grade. The aim of the study is to judge whether a total of eight activities can be seen as playful, and if they contain aspects of mathematics. Another aim ... -
Lekbasert læring og undervisning av matematikk på 2. og 3.trinn
(Master thesis, 2021)This study is a qualitative case study which examines 1) two teachers’ perceptions of play, the role of play, and play-based mathematics teaching, and 2) how they facilitate play-based learning of mathematics in ... -
Leonardo da Vinci : en studie av renessansens universalgenis matematikk
(Master thesis, 2007)I første del av oppgaven skisserer jeg hvilken plass matematikkens historie har hatt og har i skolehverdagen. At den i dag har en mer sentral plass enn tidligere virker klart, og jeg redegjør for hvilke tanker som ligger ... -
A letter from Malevich to Semevsky about Kovalevskaya
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Likhetstegnet i elementær algebra : en studie av tiendeklasse-elevers forståelse av likhetstegnet ved bruk av algebralæringsprogrammet Aplusix
(Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven er en studie av tiendeklasse-elevers forståelse av likhetstegnet, algebraiske strategier og prestasjon ved bruk av algebralæringsprogrammet Aplusix. Jeg har brukt teorien om didaktiske situasjoner ... -
The Limit Notion at Three Educational Levels in Three Countries
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper documents how the limit concept is treated in high school, at a university and in teacher education in England, France and Sweden. To this end we make use of vignettes, data-grounded accounts of the situation ... -
Linear instability of mixed convection of cold water in a porous layer induced by viscous dissipation
(Journal article; Peer reviewed, 2009)An analysis of linear stability of the stationary laminar Darcy flow in a horizontal porous layer is performed. The porous layer is saturated with cold water. The upper plane boundary is assumed to be subject to heat ... -
Lærer, vil du si at dette er en sofistikert matematisk løsning?
(Master thesis, 2022)I dette prosjektet har jeg gjennomført aksjonsforskning i egen klasse der utgangspunktet var å teste ut en (for meg) ny måte å gjennomføre skriftlige matematikkprøver på: Hver elev fikk diskutere oppgavene i gruppe med to ... -
Lærerens bruk av ressurser i algebraundervisningen : En undersøkelse om tre læreres bruk av ressurser i algebraundervisningen på 8. trinn
(Master thesis, 2019)This is a research projectonteachers use of resources in algebra. Algebra is a large subject, and I have therefore decidedto focus on algebraic expressionsandhow the teacher introduces this subjectto their students. The ... -
Læreres gjennomføring av tilpasset opplæring i matematikk : en kvalitativ studie av to lærere som har vært på etterutdanningskurs i matematikk
(Master thesis, 2009)Temaet for denne masteroppgaven er tilpasset opplæring. I Norge har retten til tilpasset opplæring vært lovfestet siden 1998. Mitt forskningsspørsmål lyder: Hvordan gjennomfører lærere på mellomtrinnet tilpasset opplæring ... -
Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets : en dialogisk tilnærming til problemløsning i smågrupper
(Master thesis, 2009)Denne masteroppgaven har tittelen Lærerstudenters forståelse av areal og omkrets. I arbeidet med oppgaven har jeg prøvd å identifisere forståelsen til et utvalg av lærerstudenter ved en lærerhøyskole i Nord-Norge. Pro ... -
Lærerstudenters kunnskapsnivå i personlig økonomi : En undersøkelse av lærerstudenters kunnskapsnivå, hvordan de vurderer deres kunnskapsnivå og hvilke kunnskapskanaler som er sentrale for deres kunnskaper i personlig økonomi
(Master thesis, 2021)The purpose of this thesis is to gain insight into the mathematics teacher students' level of knowledge in personal finance. Their self-assessment of knowledge level is also examined. In addition, which source of knowledge ... -
Læreverks bruk av IKT ved introduksjon av brøk : En analyse av hvordan to læreverks nettbaserte elevressurser tilrettelegger for læring av brøk
(Master thesis, 2018)Fraction within mathematics is often considered a challenging and complex theme in elementary school. Digital learning tools can be used to promote learning. The purpose of this study is to investigate how fraction is ... -
Læringspotensial i en digital interaktiv matematikkundervisning : en analyse av læringspotensialet i geometriundervisningen på 8. trinn med utstrakt bruk av digitale verktøy
(Master thesis, 2016)The theme of this master thesis is learning potential in mathematical tasks designed for geometry teaching in GeoGebra in 8th grade. This thesis is written in connection to the project Digital interactive mathematics ... -
Mapping properties for the Bargmann transform on modulation spaces
(Journal article; Peer reviewed, 2012)We investigate mapping properties for the Bargmann transform and prove that this transform is isometric and bijective from modulation spaces to convenient Banach spaces of analytic functions. We also present some consequences. ... -
Matematikk i krisetid : matematikk og matematikere etter første verdenskrig, i mellomkrigstiden og under andre verdenskrig i Nederland
(Master thesis, 2013)We have provided new and partly unknown historical material on an important period of social, political and scientific development and change both in the Netherlands and internationally. We focused on the so far neglected ...