Blar i Department of Mathematical Sciences på tittel
Viser treff 151-170 av 383
-
ICT for inquiry in mathematics: A developmental research approach
(Peer reviewed; Journal article, 2009)Computers and calculators are in general widely used in Norwegian schools, but with limited use in specific school subjects, as particularly in mathematics teaching. Various reports from surveys and research projects ... -
IKT i matematikkfaget : en studie av matematikkoppgaver myntet på heldigitale læringsmiljøer i den videregående skolen
(Master thesis, 2011)The subject of this master thesis is mathematics in fully digitalised learning environments with a main focus on the tasks that are used in such environments. Traditional text books are not used in fully digitalised learning ... -
IKT i matematikkopplæringen- tidstjuv eller tryllemiddel? : en studie av faktorer som kan påvirke bruken av IKT generelt og GeoGebra spesielt hos lærere og elever på 10. og 11. årstrinn
(Master thesis, 2010)Denne oppgaven er basert på en studie av svar på et elektronisk spørreskjema som jeg designet ut fra en kombinasjon av egne problemstillinger, relevant forskningslitteratur og tilsvarende internasjonale studier. Jeg mottok ... -
IKT som læringsverktøy i matematikk : en studie av lærer- og elevrollen ved bruk av TI Interactive (og andre programmer) i 4 matematikklasser i videregående skole
(Master thesis, 2006)Temaet for masteroppgaven er en studie i hvordan bruk av IKT påvirker og forandrer læringsmiljøet i matematikk. Jeg har undersøkt anvendelsen av CAS-programmene TI Interactive (og Derive) i fire klasser på to videregående ... -
Imaginary Dialogues – In-service Teachers’ Steps Towards Mathematical Argumentation in Classroom Discourse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)The purpose of this qualitative study was to explore in-service teachers’ first experiences with imaginary dialogues – a form of mathematical writing where students are introduced to a written and unfinished dialogue between ... -
Impact of a Social Constructivist Instructional Strategy on Performance in Algebra with a Focus on Secondary School Students
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Impact of travel restrictions on the spread of infection
(Master thesis, 2022)With the outbreak of Covid-19 it has become more important to know how to deal with a large scale epidemic effectively. Governments utilize different methods to try and contain the spread of viruses, to different results. ... -
Implementering av programmering i matematikkfaget
(Master thesis, 2022)Ved innføring av ny læreplan LK20 er programmering kommet inn som en del av kompetansemålene i matematikk på i alle trinn i ungdomsskolen. Det er derfor interessant å undersøke i hvilken grad og hvordan matematikklærere ... -
Improving students’ mathematics self-efficacy: A systematic review of intervention studies
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Improving understanding of logarithms by using the approach of repeated division
(Master thesis, 2016)Empirical evidence from research (Chua & Wood, 2005) and my own experience as a teacher point to the difficulties in teaching logarithms in schools. Students find logarithm related questions difficult. They see ‘log’ as a ... -
In-Service Teachers’ Perception of the Usefulness of Analyzing their Lower Secondary Students’ Written Argumentation
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study investigates how in-service teachers perceive analyzing their own lower secondary students’ written argumentation as useful. The participants were lower secondary school teachers enrolled in a university mathematics ... -
In-Service Teachers’ Perceptions of the Design and Quality of Mathematics Videos in their On-Line Learning
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This investigation is part of a continuing education program in mathematics, directed at in-service teachers in lower secondary schools holding teacher certificates. Online mathematics lessons, offered through a distant ... -
Indefinite integrals from Wronskians and related linear second-order differential equations
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Many indefinite integrals are derived for Bessel functions and associated Legendre functions from particular transformations of their differential equations which are closely linked to Wronskians. A large portion of the ... -
Indefinite integrals involving the exponential integral function
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Innføring av algebraisk notasjon
(Master thesis, 2022)Masteroppgaven dreier seg om innføring av formell algebraisk notasjon gjennom en funksjonstilnærming til algebra. Forskningen er en kvalitativ studie av elever på åttende trinn (13 år), og forskningen er designet som et ... -
Innsikt i elevar si utvikling i matematikk gjennom eit skuleår : skriftlege testar
(Master thesis, 2006)LCM-prosjektet er eit fleirårig prosjekt i regi av Høgskulen i Agder. Prosjektet har støtte frå Noregs Forskingsråd innan KUL-programmet (Kunnskap, utdanning og læring). LCM står for Learning Communities in Mathematics, ... -
Integral og integrasjon
(Master thesis, 2007)Integrasjon og derivasjon er to viktige begreper som blir behandlet i den videreg˚aende skolen. Nesten uten unntak blir derivasjon introdusert før integrasjon. Sannsynligvis fordi man tenker seg at derivasjon er lettest. ... -
Interactive Whiteboard og Geometri : en studie av en lærers begynnende bruk av interactive whiteboard i undervisningen av geometri i faget RI ved en videregående skole
(Master thesis, 2008)Temaet for denne masteroppgaven er bruken av Interactive Whiteboard i undervisningen av geometri i faget R1 ved en videregående skole. I denne sammenheng har jeg sett nærmere på en lærers begynnende bruk av denne teknologien ... -
Internet of Things with Deep Learning-Based Face Recognition Approach for Authentication in Control Medical Systems
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Internet of Things (IoT) with deep learning (DL) is drastically growing and plays a significant role in many applications, including medical and healthcare systems. It can help users in this field get an advantage in terms ... -
An introduction to TWG1 : Argumentation and proof
(Chapter; Peer reviewed, 2023)Argumentation and proof is a research area that continues to attract the wide interest of the mathematics education research community, which was also evident in CERME13. CERME13 was the first in-person conference after a ...