Browsing AURA by Author "Omdal, Heidi"
Now showing items 1-12 of 12
-
Barn som symptombærere av vanskelige familiesituasjoner. En kvalitativ intervjustudie om hvordan barnehagelærere møter barn som pårørende.
Halle, Kristine (Master thesis, 2022)Formål: Denne masteroppgaven har til formål å belyse handlingsrommet barnehagelærere har, og valgene de tar, i møte med et barn hvor det oppstår en mistanke om at barnet er pårørende. Barnets beste skal være utgangspunkt ... -
Creating teacher capacity in Early Childhood Education and Care institutions implementing an authoritative adult style
Omdal, Heidi (Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Innagerende atferd og psykisk helse i skolen
Halvorsen Bjelland, Judith Marita (Master thesis, 2022)Sammendrag Temaet for masteroppgaven er innagerende atferd og psykisk helse i skolen. Forskning viser at det er en klar sammenheng mellom innagerende atferd i barne- og ungdomsårene og utvikling av psykiske lidelser som ... -
Lek i begynneropplæringen: Hvilke erfaringer har lærere med bruk av lek i begynneropplæringen, og hvordan kan lærerens rolle under leken bidra til inkludering av elevmangfoldet?
Lien, Kristine; Odderstøl, Marit Kjeåsen (Master thesis, 2024)Denne studien tar sikte på å undersøke læreres erfaringer med lek i begynneropplæringen. Som en del av dette ser vi nærmere på hvordan rollen lærere inntar i leken påvirker inkludering av elevmangfoldet som finnes i skolen. ... -
Lek i begynneropplæringen: Hvilke erfaringer har lærere med bruk av lek i begynneropplæringen, og hvordan kan lærerens rolle under leken bidra til inkludering av elevmangfoldet?
Lien, Kristine; Odderstøl, Marit Kjeåsen (Master thesis, 2024)Denne studien tar sikte på å undersøke læreres erfaringer med lek i begynneropplæringen. Som en del av dette ser vi nærmere på hvordan rollen lærere inntar i leken påvirker inkludering av elevmangfoldet som finnes i skolen. ... -
Opplevelser av samarbeid rundt barn med selektiv mutisme
Tresnes-Sjaavaag, Hege (Master thesis, 2023)En kvalitativ undersøkelse om hvilken opplevelse foresatte, barnehagepersonell og PPT har av samarbeid rundt barn med selektiv mutisme -
Possibilities and challenges in sustained capacity-building in early childhood education and care (ECEC) institutions: ECEC leaders’ perspectives.
Omdal, Heidi; Roland, Pål (Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Selektiv mutisme og "Det usynlige barnet" av Tove Jansson: ei deduktiv tematisk analyse av Janssons (1962/2022) novelle, med utgangspunkt i tilrådde metodar og tilnærmingsmåtar i møte med barn med selektiv mutisme i skulen.
Karlsen, Inga Katrine (Master thesis, 2024)SAMANDRAG Selektiv mutisme og "Det usynlige barnet" av Tove Jansson: ei deduktiv tematisk analyse av Janssons (1962/2022) novelle, med utgangspunkt i tilrådde metodar og tilnærmingsmåtar i møte med barn med selektiv mutisme ... -
Skoleoppfølging på barnevernsinstitusjon. En kvalitativ studie om implementeringen av en forbedret skoleoppfølging i norske barnevernsinstitusjoner
Reme, Karianne (Master thesis, 2022)Hoved tema for masteroppgaven er innovasjon og endringsarbeid i arbeid med utsatte barn og unge. Endringen som belyses er forbedring i skoleoppfølgingen av unge som bor på barnevernsinstitusjon. Hovedmålet med prosjektet ... -
Tilrettelegging for lek og samspill for elever som viser innagerende atferd
Jahr, Frida (Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven i profesjonsrettet spesialpedagogikk rettes søkelyset mot pedagogers forståelse og erfaringer knyttet til innagerende atferd, og om hvordan de tilrettelegger for elever som viser slik atferd skal ... -
Tilrettelegging og forståelse for elever med ADHD i skolen
Hansen, Sanne Berås (Master thesis, 2023)ADHD regnes som en av de mest utbredte diagnosene blant barn og unge i Norge. Symptomer som oppmerksomhetsvansker og høy hyperaktivitet og impulsivitet kan ofte ha en innvirkning på elevenes mulighet for suksess i skolen ... -
Være sammen : kompetanseløft i barnehagen : Rapport fra evalueringen av deltakernes vurderinger, opplevelser og erfaringer med kompetanseheving og kvalitetsutvikling i pilotbarnehagene i Være Sammen implementeringsåret 2011-2012
Omdal, Heidi (Skriftserien (Universitetet i Agder);160, Book, 2013-07-04)