Browsing AURA by Author "Nome, Dag Øystein"
Now showing items 1-8 of 8
-
«At man har en kommunikasjon som kanskje er litt sånn der, eh, tøysete»
Korsmo, Birgitte (Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie med fokus på barnehagepersonalets kommunikasjon og dens påvirkning på trivsel og arbeidsmiljø. Formålet med oppgaven er å få større innsikt i hva slags kommunikasjon som er blant ... -
De yngste barnas nonverbale sosiale handlingsrepertoar – slik det utvikler seg og kommer til uttrykk i norske barnehager
Nome, Dag Øystein (Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2017)Dette prosjektet undersøker det sosiale på mikronivå slik det utspiller seg mellom barn under tre år i norske barnehager. Det beskriver og forsøker å forstå betydningen av barns nonverbale sosiale handlingsrepertoar, men ... -
Fra medbevegelse til medfølelse : subjektivitetsdannelsens kroppslige fundament og dens etiske dimensjon i tidlig barndom i lys av Maurice Merleau-Ponty- med mulige pedagogiske implikasjoner
Nome, Dag Øystein (Master thesis, 2011)Målet med denne teoretiske undersøkelsen er å forstå dannelsesprosessens kroppslige fundament i tidlig barndom – med særskilt henblikk på individets etiske disposisjoner. Ved hjelp av kroppslighetsteori i en fenomenologisk ... -
Gudommelig gymnastikk – kroppslighetens plass i Rudolf Steiners pedagogiske tenkning
Nome, Dag Øystein (Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Jeg er her, jeg ser deg - en kvalitativ studie av barnehageansattes nonverbale relasjonsarbeid til de yngste barna i barnehagen
Larsen, Stine (Master thesis, 2024)Målet med studien er å forsøke og forstå hvordan det nonverbale samspillet kommer til uttrykk i relasjonen mellom barnehageansatte og de yngste barna i barnehagen. Gjennom studien søkes svar på problemstillingen «Hvordan ... -
Mobbing – et forsøk på nye teoretiske perspektiv
Nome, Dag Øystein (Journal article; Peer reviewed, 2014)This article discusses the understanding of bullying and how it first appears as a phenomenon in early childhood. Empirical research on the social life of young children indicates a capacity for empathy that is independent ... -
Prosjektarbeid i barnehagen - mellom bekvemmelighet og medvirkning
Nome, Dag Øystein; Olsen, Anne Karin Vikstøl; Skreland, Lisbeth Ljosdal; Spieler, Kristin Severinsen (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
The why, what and how of deep learning : critical analysis and additional concerns
Kovac, Velibor Bobo; Nome, Dag Øystein; Jensen, Andreas Reier; Skreland, Lisbeth Ljosdal (Journal article; Peer reviewed, 2023)The concept of deep learning has become a popular and well recognised term in contemporary educational literature and inter-national political documents. Deep learning typically induces posi-tive connotations and represents ...