Blar i AURA på forfatter "Jensen, Andreas Reier"
-
Basil Bernsteins teori om pedagogiske identiteter brukt iskolepolitisk tekstanalyse
Jensen, Andreas Reier (Master thesis, 2010)Formålet med analysen er å synliggjøre og å systematisere skolepolitisk ideologi hos tankesmia Civita. Dette gjøres gjennom en tretrinns tekstanalyse. Første trinn er en hermeneutisk tilnærming til 27 avistekster, andre ... -
Gården som arena for tilpasset opplæring: Erfaringer med gård–skole-tilbud i et inkluderingsperspektiv
Kjenes Arnesen, Siv Merete; Jensen, Andreas Reier; Patil, Grete Grindal; Berget, Bente (Peer reviewed; Journal article, 2022)Tilpasset opplæring på gårdsbruk én eller flere dager i uken er et tilbud til enkelte elever på ungdomstrinnet som har vansker med å nyttiggjøre seg ordinær opplæring i klassen. I lys av teori om inkludering har vi undersøkt ... -
Om å gripe og å begripe
Grødeland, Norunn Eftestøl (Master thesis, 2022)Innenfor restaurant- og matfagene er sensorikk et sentralt verktøy for å utvikle, tilberede og servere innbydende mat og drikke. Sensorikk er læren om hva vi kan oppleve med sansene våre (Rødbotten, 2015). Med Kunnskapsløftet ... -
Pedagogers erfaring med hesteassistert undervisning på kompetanseavdeling
Rogstad, Mona (Master thesis, 2022)I denne masteroppgaven ønsket jeg å se på hvordan hesteassistert undervisning foregår på kompetanseavdeling og hvilken påvirkning dette har på elevene som mottar tilbudet. Oppgaven starter med en gjennomgang av tidligere ... -
Sterkere sammen for barn og unge - En innholdsanalyse av Kristiansand kommunes strategiplan for oppvekst 2020-2025
Ariansen, Emma Møll (Master thesis, 2022)Hensikten med denne studien er å belyse hvilket barnesyn som er rådende i Kristiansand kommune, og hvordan samfunnets barnesyn vil påvirke barn og unges oppvekst, både når det gjelder vilkår og tilrettelegging. Bakgrunnen ... -
Veiledningsritualet : En dialektisk studie av formaliserte veiledningssamtaler i lærerutdanningens praksisperiode
Jensen, Andreas Reier (Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2016) -
The why, what and how of deep learning : critical analysis and additional concerns
Kovac, Velibor Bobo; Nome, Dag Øystein; Jensen, Andreas Reier; Skreland, Lisbeth Ljosdal (Journal article; Peer reviewed, 2023)The concept of deep learning has become a popular and well recognised term in contemporary educational literature and inter-national political documents. Deep learning typically induces posi-tive connotations and represents ...