Blar i AURA på forfatter "Dale, Trine Smiseth"
-
Barnehagebasert kompetanseutvikling - ny eller velkjent arbeidsmåte i barnehagen?
Dale, Trine Smiseth; Barken, Monica Endresen (Chapter; Peer reviewed, 2024)I kapitlet sammenlignes fire velkjente arbeidsmåter for kompetanseutvikling i barnehagen med barnehagebasert kompetanseutvikling. Med utgangspunkt i kategoriene barnehagen som lærende organisasjon, strukturelle perspektiver, ... -
Barnehagelærere og styreres erfaringer med Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen (REkomp) som utviklingsarena
Olsen, Torild Marie; Barken, Monica Endresen; Brandt, Lisa Annika; Dale, Trine Smiseth; Guribye, Eugene (Research report, 2024) -
Hva står på planen i dag? : Et etnografisk arbeid om barnehagelærerens bruk av styringsdokumenter i planlegging og gjennomføring av aktiviteter i barnehagen
Dale, Trine Smiseth (Master thesis, 2017)Hensikten med denne undersøkelsen er å belyse styringsdokumentenes rolle i planlegging og gjennomføring av aktiviteter i barnehagen. Bakgrunnen for undersøkelsen er debatten om økt læringstrykk, som har foregått i kjølvannet ... -
Regional kompetanseutvikling i barnehager og skoler – muligheter og utfordringer
Midtsundstad, Jorunn H.; Aanensen, Mariette; Barken, Monica Endresen; Dale, Trine Smiseth; Engtrø, Randi; Flaten, Tom; Frestad, Trond Kenneth Andreassen; Hansen, Arve; Arnesen Moseid, Elin; Smith-Gahrsen, Martin (Chapter; Peer reviewed, 2024)Vi som skriver dette kapitlet, er alle ansatt ved Universitet i Agder og deltar i regional kompetanseutvikling i barnehage og skole. Her diskuterer vi spørsmålet: Hvilke muligheter og utfordringer gir ordningen for utvikling ... -
Regional ordning for kompetanseutvikling i barnehagen - forventninger til de ulike aktørene.
Barken, Monica Endresen; Engtrø, Randi; Dale, Trine Smiseth (Chapter; Peer reviewed, 2024)I kapitlet analyseres en spørreundersøkelse utført av deltagere i Rekomp. Målet med undersøkelsen er å avklare forventninger praksisfeltet har til seg selv og UH-sektoren som aktører i Rekomp. I prosessen identifiserte vi ...