Browsing AURA by Author "Breive, Svanhild"
Now showing items 1-7 of 7
-
Abstraction and embodiment: exploring the process of grasping a general
Breive, Svanhild (Peer reviewed; Journal article, 2022)This paper reports from a case study which explores kindergarten children’s mathematical abstraction in a teaching–learning activity about reflection symmetry. From a dialectical perspective, abstraction is here conceived ... -
Abstraction and embodiment: exploring the process of grasping a general
Breive, Svanhild (Peer reviewed; Journal article, 2022) -
The Effects of a Structured Curriculum on Preschool Effectiveness: A Field Experiment
Rege, Mari; Størksen, Ingunn; Solli, Ingeborg Caroline Foldøy; Kalil, Ariel; Megan M., McClelland; Ten Braak, Dieuwer; Lenes, Ragnhild; Lunde, Svanaug; Breive, Svanhild; Carlsen, Martin; Erfjord, Ingvald; Hundeland, Per Sigurd (Peer reviewed; Journal article, 2021)Abstract: This study tests an intervention that introduces a structured curriculum for five-year-olds into the universal preschool context of Norway, where the business as usual is an unstructured curriculum. We conduct a ... -
Elever på 3. trinn sitt arbeid med en matteLIST-oppgave innenfor de fire regneartene
Weld, Anne Maria (Master thesis, 2024)Denne studien handler om elevers arbeid med en matteLIST-oppgave. LIST-oppgaver er oppgaver med lav inngangsterskel og stor takhøyde, der denne studien tar utgangspunkt i en slik oppgave, som er utviklet av Matematikksenteret ... -
Medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon
Frisvoll, Synnøve; Tønnessen, Katrine (Master thesis, 2024)Denne studien har tittelen “Medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon”. Målet er å studere på hvilke måter førstetrinnselever tar i bruk medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon. Implisitt ... -
Medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon
Frisvoll, Synnøve; Tønnessen, Katrine (Master thesis, 2024)Denne studien har tittelen “Medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon”. Målet er å studere på hvilke måter førstetrinnselever tar i bruk medierende redskaper i utforskende læring innen addisjon. Implisitt ... -
Processes of mathematical inquiry in kindergarten
Breive, Svanhild (Doctoral dissertations at University of Agder;, Doctoral thesis, 2019)