Browsing AURA by Author "Amdal, Irina Ivashenko"
Now showing items 1-6 of 6
-
«Å kutte navlestrengen». En nyutdannet lærers opplevelse av skolen som organisasjon gjennom sine to første år i yrket
Amdal, Irina Ivashenko; Ulvik, Marit (Chapter; Peer reviewed, 2020) -
How Do Pre-Service Teachers Understand and Experience Participation in Teacher Education?
Amdal, Irina Ivashenko; Endresen, Kristin (Peer reviewed; Journal article, 2023)Teacher education (TED) alone cannot save democracy, but it can prepare teachers to teach their pupils about, for and through democracy. One of the crucial preconditions for teachers who work in a democratic society is the ... -
Mellom balanse og ubalanse. En studie av utviklingen av de nyutdannedes perspektiver på lærerarbeid i overgangen fra utdanning til arbeid
Amdal, Irina Ivashenko (Doktoravhandlinger ved Universitetet i Agder; nr. 249, Doctoral thesis, 2019) -
Nye læreres erfaringer med skolen som organisasjon
Amdal, Irina Ivashenko; Ulvik, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2019) -
Overgangen fra lærerutdanningen til læreryrket
Cinzah, Pål (Master thesis, 2024) -
Å tilrettelegge for et godt klassemiljø
Buvald, Lisa (Master thesis, 2024)Temaet i denne masteroppgaven er klassemiljø. Bakgrunn for dette valget er mine antakelser om at klassemiljøet kan påvirke elevenes lærings- og utviklingsmuligheter enten positivt eller negativt. Videre kan tilrettelegging ...