Delarkiv
Velg et delarkiv for å bla i samlingene
Administration [4729]
Faculty of Fine Arts [514]
Faculty of Social Sciences [2230]
School of Business and Law [2214]
Teacher Education Unit [268]
Nye registreringer
-
Experiences of Using a Digital Guidance and Assessment Tool (the Technology-Optimized Practice Process in Nursing Application) During Clinical Practice in a Nursing Home: Focus Group Study Among Nursing Students
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Background: Nursing students’ learning during clinical practice is largely influenced by the quality of the guidance they receive from their nurse preceptors. Students that have attended placement in nursing home settings ... -
The Publication History of the Discoveries in the Judaean Desert Series: A Book Historical Investigation
(Doctoral dissertations at University of Agder;no. 554, Doctoral thesis, 2025)The Discoveries in the Judaean Desert series (DJD) consists of 40 volumes published between 1955 and 2010. It is recognized as the official publication series of the Dead Sea Scrolls. Besides manuscript editions, the series ... -
Mellom støtte og grenser i foreldrerollen: Familieveilederes erfaringer med veilening av foreldre
(Master thesis, 2025)Sammendrag Bakgrunn: Foreldre har i dag tilgang til et bredt spekter av råd om barneoppdragelse, men mange opplever usikkerhet i møte med motstridende forventninger. I et samfunn med økt fokus på emosjonell støtte kan det ... -
Når er det farlig nok? En kvalitativ studie av hva som hemmer og fremmer et godt tverretatlig samarbeid om alvorlig psykisk syke mennesker som er antatt farlige.
(Master thesis, 2025)Sammendrag Bakgrunn: De siste årene har det vært flere hendelser hvor alvorlig psykisk syke mennesker har begått drap på tilfeldige personer. Gjennomgang av disse sakene viser mangel i det tverretatlige samarbeidet rundt ... -
«Det kan godt være hun gav meg lillefingeren og jeg tok hele hånden – men hun slapp jo aldri den hånden heller» (sitat intervjuperson) Beskrivelser av den betydningsfulle voksne.
(Master thesis, 2025)SAMMENDRAG Bakgrunn: Ungdomstiden er en krevende periode preget av emosjonelle og sosiale utfordringer. Tidligere forskning viser at betydningsfulle voksne kan ha stor innvirkning i denne perioden, og nevner faktorer som ...