Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFaye, Reidun
dc.contributor.authorLindhardt, Eva Mila
dc.contributor.authorRavneberg, Bodil Elise
dc.date.accessioned2024-04-05T08:40:10Z
dc.date.available2024-04-05T08:40:10Z
dc.date.created2021-05-25T17:20:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationFaye, R., Lindhardt, E.M. & Ravneberg, B. (2021). Mot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet. I R. Faye, E.M. Lindhardt, B. Ravneberg & V. Solbue (Red.), Hvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning – i barnehage, skole og samfunn (9-32). Universitetsforlaget.en_US
dc.identifier.isbn9788215041278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3125006
dc.description.abstractPsykologiske, samfunnsvitenskapelige og humanistiske fagtradisjoner forstår begrepet fordom ulikt, noe som får betydning for hvilke handlinger som blir foreslått for å motarbeide fordommer. Vi argumenterer for at fordommer er et komplekst fenomen som står i kontinuerlig spenning mellom både individet og dets omgivelser. Ved å definere fordommer som kontekstuelle foreslår vi en utvidet forståelse av hva fordommer er, hva de gjør, og hva vi kan gjøre for å motvirke dem.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.ispartofHvordan forstå fordommer? Om kontekstens betydning – i barnehage, skole og samfunn
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMot en kontekstuell forståelse av fordomsbegrepet.en_US
dc.typeChapteren_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2021 The Author(s)en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber9-32en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215041261-2021-0
dc.identifier.cristin1911782
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal