Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRøkenes, Fredrik Mørk
dc.contributor.authorAndreasen, Johan Kristian
dc.contributor.authorAagaard, Toril
dc.contributor.authorNagel, Ilka
dc.contributor.authorAmdam, Synnøve Hedemann
dc.contributor.authorPedersen, Cathrine
dc.contributor.authorVika, Karl Solbue
dc.date.accessioned2024-02-15T07:57:01Z
dc.date.available2024-02-15T07:57:01Z
dc.date.created2023-12-13T18:29:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationRøkenes, F. M., Andreasen, J. K., Aagaard, T., Nagel, I., Amdam, S. H., Pedersen, C. & Vika, K. S. (2023). Digital nødundervisning under covid-19-nedstengning: Lærerutdanneres utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanse. Nordic Journal of Digital Literacy, 18 (4), 234-245.en_US
dc.identifier.issn1891-943X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3117875
dc.description.abstractDenne studien handler om hvordan digital nødundervisning og samhandling med studenter under covid-19-nedstengningen har påvirket lærerutdanneres profesjonsfaglige digitale kompetanse. 222 tekstresponser fra en spørreundersøkelse distribuert til lærerutdannere ved 5 grunnskolelærerutdanninger i Norge er analysert. Den tematiske analysen viser at følgende forhold har hatt påvirkning på kompetanseutviklingen: lavere terskel og større verktøykasse, drivkraft for didaktisk refleksjon og digital interaksjon og relasjon. Resultatene fra studien viser at omleggingen fra fysisk til heldigital undervisning utfordret lærerutdanneres undervisningspraksis og profesjonsfaglige syn på undervisning og læring med digital teknologi.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDigital nødundervisning under covid-19-nedstengning: Lærerutdanneres utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanseen_US
dc.title.alternativeDigital nødundervisning under covid-19-nedstengning: Lærerutdanneres utvikling av profesjonsfaglig digital kompetanseen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2023 The Author(s)en_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.source.pagenumber234-245en_US
dc.source.volume18en_US
dc.source.journalNordic Journal of Digital Literacyen_US
dc.source.issue4en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/njdl.18.4.
dc.identifier.cristin2213278
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal