Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEmanuelsen, Roy
dc.contributor.authorToft Dyrstad, Christine
dc.date.accessioned2023-09-26T16:23:25Z
dc.date.available2023-09-26T16:23:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.uia:inspera:143800159:20663513
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3092137
dc.description.abstractHensikten med dette studiet handler først og fremst om bedrifters perspektiv på bruk av sosiale medier som en del av deres kommunikasjonsstrategi. Bedrifter må ta stilling til hvilke plattformer som skal brukes, hvordan disse skal brukes, hva slags innhold som skal publiseres og hvilke virkemidler som skal tas i bruk. Studiet er begrenset til to av nåtidens største sosiale medier, følgelig Instagram og TikTok. Målet er her å fange opp om brukeres preferanser knyttet til innhold på hver av plattformene, og om det er ulike preferanser knyttet til hver av disse. Det benyttes et spørreskjema for å undersøke brukernes holdninger og tanker knyttet til dette. Studiet er begrenset til innhold fra to velkjente bedrifter på begge plattformer, følgelig flyselskapet Ryanair og denim-produsenten Levi’s. Et utvalg av innhold publisert av disse aktørene på begge plattformene undersøkes gjennom tekstanalyse, samt at respondentene bes rangere og eventuelt kommentere deres tanker omkring innholdet i spørreskjemaet. Målet her er å undersøke effektiviteten knyttet til ulike innholdstyper og virkemidler. Resultatene fra studiet viser interessante funn knyttet til ulikheter mellom plattformene Instagram og TikTok, effekten av ulike typer humor, preferanser knyttet til individualitet og behov knyttet opp mot innhold på sosiale medier.
dc.description.abstract
dc.language
dc.publisherUniversity of Agder
dc.titleNavigering i digitale fellesskap
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel